Někdo se nás snaží přesvědčit, že školy nejsou bezpečné. Chceme tím děti provést, vaříme ale z vody
„Hlášení po telefonu, že ve škole je bomba, známe, to je tady už dlouho. Koordinované hrozby stovkám škol v minulém týdnu ale nejsou útokem na školy, ale na náš pocit bezpečí ve školách a ve společnosti. A to tu ještě nebylo,“ říká v Houpačkách psycholog a psychoterapeut Jan Kulhánek.
„Na informace o tom, že se ve škole střílí, někdo útočí nožem nebo že je ve škole bomba, jsme zvyklí ze zahraničních zpráv, je to něco, co pro nás patří do Ameriky, ale ne sem. Můj názor je, že cílem útočníka je vyvolat pocit nedůvěry. Že ti, kdo se mají o naše bezpečí starat, to nedělají dobře,“ myslí si terapeut.
„Pro prožívání dětí je zásadní to, jak se o těchto událostech mluví doma. Strašit je nechceme, ale mávnout nad tím rukou a říct, že je to hloupost, taky nechceme a nemůžeme. To nás staví do nelehké situace. Celá společnost vaří z vody, protože s tím nemá zkušenosti. Poslední roky se před nás staví výzvy a situace, na které nejsou žádná data, nemůžeme se opřít o žádný výzkum, chybí nám předchozí zkušenosti,“ shrnuje Kulhánek. „Rolí rodičů ale zůstává vytvářet pro děti bezpečný svět.“
Poslechněte si Houpačky s psychologem a psychoterapeutem Janem Kulhánkem.
Související
-
Nejvíc sebevědomí do žil vlijí rodiče dítěti tím, že ho prostě milují, říká psychoterapeut Kulhánek
„Sebevědomí je komplex představ o sobě, který nám říká ‚docela to se mnou jde, není to tak špatný‘,“ popisuje psycholog a psychoterapeut Jan Kulhánek.
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.