Máme nedostatek učitelů matematiky, informatiky a fyziky, vysvětluje Jakub Nešetřil z Matiky Česku
Z aktuálního šetření Ministerstva školství vyplynulo, že je nedostatek učitelů matematiky, fyziky a informatiky, a to hlavně na druhém stupni základních škol. Jak tento problém vidí a řeší Jakub Nešetřil z nadačního fondu Matika Česku?
„V názvu máme matiku, ale věnujeme se všem těm oborům,” vysvětluje. Dalším problémem je, že tyto předměty často vyučují ti, kteří je původně nestudovali a neučili. „Blížíme se k situaci, kdy budeme mít třetinu hodin neaprobované výuky,” vysvětluje. Nepřidává tomu ani fakt, že průměrný věk učitelů je téměř 50 let a starší vyučující za sebe nemají nástupce.
„Máme program zaměřený na začínající učitele,” říká o programu, ve kterém vybraným vyučujícím přidávají finance k jejich základnímu platu. „Z našich výzkumů vyplývá, že ten problém je primárně finanční,” potvrzuje Jakub Nešetřil z nadačního fondu Matika Česku.
Proč máme nedostatek vyučujících informatiky a matiky? Týká se tento problém pouze určitých regionů? K čemu je matematika užitečná a jaký k ní má vztah Jakub Nešetřil? Proč vznikla Matika Česku? Pusť si celý díl.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.