Jedna bomba za druhou. Zaslouží si hype spíš P. T. Anderson, nebo Sirat?
Aleš, Honza a Tomák se sešli ve studiu, aby rozsekli kardinální otázku: Který je nejexplozivnější film letošního roku? Je to novinka Paula Tomase Andersona Jedna bitva za druhou, nebo infernální pouť marockou pouští Sirat? Debata nad oběma filmy šla až na krev.
„Podle mnohých film roku, film dekády, no to teda nevim, my do toho přineseme alespoň částečně i pochybnosti,“ začal Aleš disputaci o Andersonově snímku, o kterém se především u zámořské kritiky hovoří takřka jenom v superlativech. „Navzdory citelným dotekům geniality za mě mírné rozpaky.“ Honza přitakává, také se do této turbulentní směsi inspirované románem Thomase Pynchona neuměl zcela vtělit a užil si ji spíše než jako satiru jako huličskou komedii. Tomák ovšem kopal za tým euforie a tuhle třeskutou tonální a žánrovou fúzi černé komedie, thrilleru a akčního filmu považuje za jedno z nejpozoruhodnějších postihnutí nálad v dnešní rozpolcené Americe.
Dalším filmem, kde to přeneseně i doslovně, a hlavně masivně vybuchuje, je Sirat. I tady došlo ke střetu názorů. Honza měl u něj celou dobu žízeň, trochu ho otravovali místní vyžilí raveři. Tomák naopak zavzpomínal na devadesátkové techno mejdany a už z karlovarské projekce odcházel uhranut, dojat i rozmetán na kusy. A Aleš jen dodal, že po druhé projekci je to 11/10. „Od radikální askeze míří režisér Oliver Laxe k apokalyptickému hedonismu,“ kvituje tento transcendentální i potměšilý opus, který publikum bere do emočních veletočů. „Nejfyzičtější projekce posledních let, explozivní výprava do hlubin lidské existence, i když nechci přehánět. Manifest mystického realismu.“
Je Černý králík Honzův nejoblíbenější recept? Proč je Franz Kafka level Havel? Říká Tomák celý život Ano, šéfe? Jak se líbí Alešovi v Hell’s Kitchen? A chtěl by být „nahý šéf“ stejně jako Jamie Oliver? Makak, kuna, Čelisti a divná růžová ryba.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.