Pohltit a trýznit. Annette je rocková opera i muzikál naruby, který vás vcucne a nepustí
„Nahý muž stojící v budějovické stoce předstíral, že je vodovodní trubka,“ hlásí Aleš, který sice vyrazil na dovolenou do hor, ale pro alternativní formy trávení volného času má také pochopení. Mezi ty lze počítat i sledování canneské soutěže, které podstoupil Vítek. Přiznává však, že zprávy o jihočeské exhibici, krádeži motorovky v kalhotách nebo unikátně rozlomeném penisu jsou zábavnější než polovina snímků, které během festivalu viděl. Platí to i pro úvodní film přehlídky?
Hlavním tahákem a zároveň zahajovákem se letos stal snímek Annette režiséra Leose Caraxe. „Dodneška vzpomínám na jeho Zlou krev, která mě motivovala k tomu, abych se vůbec filmem zabejval. Tohle je režisérův zatím asi nejvíc autobiografickej film, na kterej jsme čekali celejch devět let,“ uvádí Aleš temnou rockovou operu s Marion Cotillard a Adamem Driverem v hlavních rolích.
„S Annette se musíme prát ještě o něco víc než s předchozími Holy Motors, v něčem je ale paradoxně osobnější. Za Caraxovými velkými konstrukty vidíme záchvěvy postav, který jsou silný a dovedou se nás dotknout něčím hodně reálným. Vcucne nás do svého filmu, aby nám v něm pořádně nafackoval,“ popisuje čestný host vysílání Tomáš Stejskal, jak velkolepě dokáže Carax diváka přitáhnout a navnadit, ale vzápětí i nemilosrdně iritovat a trýznit.
„Je to velký zírání do propasti, ke kterýmu autor sám láká a ujišťuje nás, že má něco do sebe,“ souhlasí Aleš. „Ustlal si v tragicky romantickým pocitu. A i když bývám k takovým pózám kritickej, v tomhle případě neskrývám nadšení, který roste s každým dnem od zhlídnutí. Já se těch 140 minut bavil, byť opravdu vykloubeným způsobem,“ uzavírá s tím, že zároveň dokáže (částečně) pochopit, proč někteří diváci vnímají film jako repetitivní či nudný.
Co všechno Čelisti zbožňují na Annette? Jaké další skvosty a propadáky uvedl letošní festival v Cannes? Zaujala Vítka spíš rozparáděná jeptiška masturbující s Panenkou Marií nebo masakrování kočiček a dětiček? Je Tomák inkarnací Adama Drivera nebo spíš Jana Hřebejka? Jak se Tondovi Tesařovi líbilo nové „Blbý a blbější pro surrealisty“ Moucha v kufru, které vypadá, jako by ho natočil Dan Nekonečný? Pojede Aleš na příští dovolenou na telecí festival do Čarigramu? A jak se má Dilda Swinton? Poslechněte si Čelisti!
Související
-
Holy Motors: Krása očí bez tváře
Enfant terrible francouzského filmu režisér Leos Carax se letos po dlouhé třináctileté pauze vrátil na plátna kin svým pátým celovečerním snímkem Holy Motors. Obt...
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor
Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.