Přechod z ústavní výchovy je jako skok ze skály do neznáma. Při osamostatnění může pomoci „patron“

6. duben 2023

Kluci v dětských domovech čelí velké výzvě – většinu svého života tráví ve velmi feminizovaném světě. Ve školách i v dětských domovech se mnohem častěji setkávají se ženami v rolích autorit než s muži. Jejich otcové mnohdy také nefungují nebo nejsou k dispozici, a tak jim někdy chybí setkání s obyčejným chlapem. Právě na tuto myšlenku navazuje program Patron.

„Přechod z ústavní výchovy do samostatného života je jako skok ze skály do neznáma, i přesto, že si o tom předtím mockrát povídali. Během osamostatnění jim pak chybí kotva, někdo, o koho by se mohli opřít a kdo by tam zůstal,“ vysvětluje princip patronství Lukáš Talpa z Ligy otevřených mužů, kde program před deseti lety vznikl.

Jaká jsou pravidla pro patronský vztah a kde jsou jeho hranice v práci s traumatizovanými mladými lidmi? Proč patron svého svěřence nemůže pozvat na kafe? Kdo se může a kdo by se naopoak určitě neměl stát patronem? Poslechněte si Diagnózu F s Lukášem Talpou.

autor: Adéla Paulík Lichková
Spustit audio

Související

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

jak_klara_obratila_na web.jpg

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

Koupit

Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.