Psychologie fanouškovství v pořadu Kompot. Oblíbíme si, co nám chybí, třeba sebevědomí nebo rodina

8. říjen 2018
Kelly Family

Eskapismus, malá sebedůvěra, touha někam patřit nebo prostě skvělý vkus? Co z nás dělá fanouška na život a na smrt a jak se fanouškovská kultura změnila? Poslechněte si další díl pořadu Kompot, ve kterém na crazy fan stories vzpomíná Šimon Holý a Hana Biriczová.

Je škoda, že desetiletým dětem nikdo nechce platit za práci, protože Hanka si od skupiny Kelly Family odměnu za své word of mouth marketingové služby zasloužila. Díky ní vznikla v 90. letech na jednom pražském předměstí za Černým Mostem solidně informovaná fanouškovská komunita německé rock-popové senzace. Jak by se těmto fanouškům asi říkalo dneska na Instagramu vedle všech Beliebers (fanoušci Justina Biebera), Beehive (fanoušci Beyonce) nebo Rihanna Navy (fanoušci Rihanny)? Asi Kelly Family.

„Nedokážu vysvětlit, proč mě zrovna Kelly Family chytli. Ta hudba nebyla ničím zvláštní, hezcí tam byli dva kluci z devíti a o tři roky později už jsem poslouchala Nirvanu. Jenže tehdy se moji rodiče myslím poprvé začali bavit o rozvodu, takže možná mi prostě chyběla rodina, co spolu má těsné vztahy, a taky únik z reality,“ říká Hanka v novém dílu pořadu Kompot. Šimon zase kontruje svým příběhem s japonskou popovou skupinou Perfume, díky které začal sám skládat hudbu.

Jak si objekt svého obdivu vybíráme? Jak se stanete Belieberem nebo členkou Rihanna Navy? Proč byl Šimon zklamaný, když konečně viděl Perfume naživo, a jak (těžce) nese Hanka vývoj událostí kolem Kanyeho Westa? Zjistíte v dalším díle pořadu Kompot.