Quest: Ani Battlefield, ani Call of Duty. Nejlepší kampaň má Titanfall 2

5. leden 2017

Neuvěřitelně nabitý herní podzim ani zdaleka nekončí. V aktuálním Questu recenzujeme předělávku pět let starého RPG The Elder Scrolls V: Skyrim a dalšího kandidáta na střílečku roku Titanfall 2.

Skyrim vyšel přesně před pěti lety. Magické datum 11. 11. 2011 předznamenávalo, že pátý díl osobité série bude velká věc, a taky to byla velká věc. Ale hry prostě stárnou. Daleko rychleji než hudba nebo filmy. Není se čemu divit, že Skyrim vypadá vedle třetího Zaklínače nebo Dragon Age: Inquisition jako chudý, vzdáleně příbuzný bratranec. Nemá zuby, trochu mu smrdí z pusy, a stejně ho máte rádi, protože je s ním vždycky legrace.

Hra samotná je stejná jako tehdy, dokonce trpí stejným množstvím bugů. Nezměnilo se ani uživatelské rozhraní, které by si pár úprav rozhodně zasloužilo. Autoři sáhli pouze na grafiku, a to ne moc razantně. Velmi zjednodušeně se dá říct, že Skyrim na nových konzolích vypadá jako Skyrim na výkonných počítačích v roce 2011. S několika moderními světelnými efekty navíc. Poprvé v rámci série se na konzole Xbox One a PlayStation 4 dostaly také uživatelské modifikace, i když ani zdaleka ne v takovém rozsahu, v jakém si je užívají hráči na PC. Skyrim je i dnes výborná hra, a ačkoliv jeho remaster patří k těm slabším, teď je ta ideální chvíle se znovu vypravit do zasněžené provincie Tamrielu. 4 body ze 7.

Titanfall od tvůrců starších dílů Call of Duty uspěl jako výborná multiplayerová střílečka, ale bez příběhové kampaně působil polovičatě. Druhý díl už příběh má. Nikdo nečekal, že by se o novém Titanfallu mělo mluvit hlavně v souvislosti s kampaní, obzvlášť když letos vychází hry jako Doom, Battlefield 1, Call of Duty: Infinite Warfare nebo Dishonored 2. Takovou konkurenci byste nezáviděli nikomu, jenže Titanfall 2 nad ni vyčnívá. Režim pro jednoho hráče si skvěle hraje s tempem, načasováním důležitých událostí a vztahem mezi lidským pilotem a robotickým titánem, ale do detailů se pouštět nebudeme. Připravili bychom vás tak o velkou část zážitku. Pěšáci Vince Zampelly jsou však překvapivě kreativní.

Pojícími prvky singleplayeru a multiplayeru jsou rychlost a pohyblivost. Jen díky nim mohou hbití piloti a obří titáni válčit na jednom bojišti. Titanfall 2 se v mnohém podobá moderním Call of Duty – futuristické zasazení, rychlé pohyby, téměř okamžitý respawn, vylepšování postavy skrze perky. Nejvíc ho odlišuje (kromě titánů, samozřejmě) pocit z ovládání pilota. Je jedno, jestli hrajete na gamepadu, nebo využíváte kombo myš plus klávesnice. Ovládání je tak přirozené, až se člověku nechce věřit, že hru pohání engine Source. Ten Source, který tak trochu stál za úspěchem Half-Life 2.

Přestože si od nás Titanfall 2 odnáší 6 bodů ze 7 a od kolegů z celého světa si odnáší neméně pozitivní hodnocení, komerčně se mu zatím nedaří. Kdoví jestli EA skutečně neudělala s timingem svých titulů chybu. Je to trochu paradox, protože Titanfall 2 jako snad jediná hra podobného střihu nemá žádný placený season pass a veškerý další obsah hráči dostanou zdarma.

autoři: Jaromír Möwald , Lukáš Kunce
Spustit audio