Quest: Jak se tvoří hudba pro taneční hru ve virtuální realitě?

Jaroslav Beck ve studiu
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Jaroslav Beck ve studiu

I mezi svátky si do Questu zveme zajímavé hosty, tentokrát do našeho studia zavítal Jaroslav Beck, skladatel hudby nejen pro rytmickou taneční hru Beat Saber. Zeptali jsme se ho třeba na to, jak se z obyčejného kluka z Česka vypracoval v celosvětovou špičku, jejíž skladby se objevují v trailerech největších herních značek. A kromě rozhovoru si zrecenzujeme také pokračování simulátoru chaosu Just Cause 4.

Herní skladatel Jaroslav Beck je jedním ze zakladatelů studia Beat Games, které primárně pracuje na rytmické hře ve virtuální realitě Beat Saber. Většinu skladeb pro ni vytvořil právě Beck, jeho portfolio je nicméně mnohem širší. Dlouhodobě spolupracuje se studiem Blizzard, je autorem hudby ke krátkým animovaným filmečkům ke hře Overwatch a trailerům ke StarCraft: Legacy of the Void či sérii Battlefield. Kvůli snu stát se hudebním skladatelem se odstěhoval do Velké Británie a donedávna pobýval v Los Angeles, sám říká, že člověk při plnění vlastních snů musí být tak trochu sobec, aby později mohl pomáhat plnit sny i ostatním. Ve své práci nicméně vidí určitý rozpor: „Abyste uspěli, musíte být maximálně spolehliví, což s kreativním oborem, jakým skládání hudby je, nejde tak docela dohromady. Ta komunita je plná bohémů, s čímž se ovšem často pojí problém, že nedokážou dokončit zakázky v termínu.“ Jak se od začátků s programem Fruity Loops vypracoval až do Hollywoodu, trailerům ke Star Wars a k vlastnímu studiu, to se dozvíte v našem rozhovoru.

Prosinec na čerstvé herní tituly není tak bohatý, to ovšem neznamená, že by nevycházely vůbec. Jedním z nejnovějších přírůstků na scéně je Just Cause 4, pokračování série akčních adventur, kde je vaším hlavním cílem rozpoutat co nejvíc chaosu a přitom mimoděk svrhávat totalitní režim. V nastoleném trendu kráčí i čtvrtý díl, bohužel je to zároveň to jediné, co dělá. Inovací se tentokrát objevuje opravdu minimum – kromě nových vylepšení pro přitahovací hák, který je ikonickou zbraní hlavního hrdiny Rica Rodrigueze, se hráči mohou nechat ovládat přírodními živly, respektive roztáčet kolotoč destrukce třeba v oku tornáda nebo v písečné bouři. Nic jiného než bezduché ničení mimořádně reaktivního prostředí ovšem Just Cause 4 bohužel nenabízí.

Co má dubstep společného s Battlefieldem? Musí skladatel umět hrát na hudební nástroje? A komu bychom Just Cause 4 i přes výtky doporučili? Poslouchejte čerstvý Quest a dozvíte se víc.