Quest s Jakubem Hamerníkem: Výsledek vývoje malých her závisí až na hráčích

Ze hry Transport Services
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Ze hry Transport Services

První část Questu tentokrát věnujeme rozhovoru s Jakubem Hamerníkem, šéfem studia Hammer Games, které vyvíjí logistický tycoon Transport Services. V druhé části pořadu pak ve studiu přivítáme herního redaktora Václava Pecháčka, se kterým si popovídáme o tahové budovatelské strategii At the Gates a o betě chystané kooperativní střílečky The Division 2.

Transport Services navazuje na populární žánr tycoonů – budovatelských strategií. Jak název napovídá, jeho primárním zaměřením je logistika. Hráč v něm na velké mapě buduje dopravní síť na základě poptávky rozšiřujících se skupin cestujících. Hammer Games jsou malou rodinnou firmou, v rozhovoru proto dojde třeba na formy propagace, které mohou malá studia využít. Kromě malých prostředků na marketing bojují nezávislí vývojáři i s nedostatkem testerů, kteří by pomohli odladit chyby v designu. Samotní vývojáři totiž často hrají způsobem, jakým hru naprogramovali, a automaticky předpokládají, že k ní tak budou přistupovat i nezasvěcení hráči. S odlišnými styly hraní jim tak pomáhá program předběžného přístupu před vydáním, během nějž na vývoji tvůrci velmi aktivně pracují.

U žánru budovatelských strategií jsme zůstali i v druhé polovině vysílání. Jon Shafer’s At the Gates je nezávislá strategie nesoucí jméno jednoho z designérů populární budovatelské tahovky Civilizace 5. V ní máte pomocí svých barbarských kmenů na mapě s šestihrannou mřížkou napomoci pádu Západořímské říše. At the Gates má krásnou grafickou stylizaci a skvěle simuluje ekonomický systém, ale má i svoje „ale“. „Hodně záleží na tom, co od At the Gates člověk čeká. Pokud strategie hrajete hlavně kvůli ekonomice, najdete si svoje, ale pokud vám jde o komplexní zážitek, je to selhání,“ míní Vašek. Na druhou stranu má hra svůj vlastní syndrom „ještě jeden tah“, díky kterému spousta z nás strávila stovky hodin se sérií Civilizace.

Minulý víkend jsme pak strávili s betou pokračování The Division. Druhý díl kooperativní střílečky se ze zruinovaného New Yorku přesunul do obdobně zničeného Washingtonu. The Division 2 se zatím jedničce podobá možná až příliš, zároveň vám ale poskytne štědrou porci nenáročné zábavy, u které nemusíte příliš přemýšlet a s partou kamarádů si ji užijete o to víc.

Jak se od středověkého simulátoru studio dostane k vyvíjení logistického tycoonu? Jak dlouho trvá, než se člověk do At the Gates dostane? A dostala nás beta The Division 2? Poslechněte si nejnovější Quest a dozvíte se víc.