Remaster Command & Conquer je strategickou esencí devadesátek v dobrém i zlém

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Command & Conquer Remastered

Na čem jsme vyrostli, máme tendenci si trochu idealizovat. Zatímco dnešní mládež bude za pár desetiletí se slzou v oku vzpomínat na zápasy ve Fortnite, moderátoři Questu jsou navždy dotčení 90. léty. Tehdy ve hrách prakticky neexistoval třetí rozměr, v adventurách se kvůli postupu vpřed naháněly jednotlivé pixely a realtimové strategie zažívaly zlaté časy. Mohou dnešní remastery vůbec dostát svým originálům, aniž by rozfoukaly růžový opar nostalgie?

Podle Jardy zní odpověď, alespoň v případě Command & Conquer, ano. První dva díly jedné z nejznámějších strategických sérií se dočkaly předělávky do modernějšího grafického kabátku, přestože zběžným pohledem vypadá přesně tak jako v době vydání. O nostalgické síle se může každý hráč snadno přesvědčit, v remasteru lze totiž okamžitě přepínat mezi starou a novou podobou jak v grafice, tak i v ozvučení, které se taktéž dočkalo kompletního zrestaurování od tvůrců původní hry.

Realtimových strategií dle názoru moderátorů Questu v dnešní době vychází málo a těch opravdu vynikajících ještě míň. Kde Command & Conquer na konci 90. let trápil jejich nezkušené strategické mysli příliš mnoha možnostmi, které je nenapadly, tam už jim dnes připadá vlastně dojemně jednoduchý. Tiberian Dawn a Red Alert položily spolu s Dunou 2 od stejného studia Westwood základy moderního žánru RTS, u kterého se s odstupem 25 let zdá, že návrat ke kořenům je pro něj tou vůbec nejrozumnější volbou.

Jak po čtvrtstoletí obstály u Jardy úvodní filmečky s živými herci? Proč Šárka v realtimových strategiích raději buduje, než plení? A proč je pro Lukáše strategickým vrcholem Star Command: Revolution? Pusťte si celý aktuální Quest a dozvíte se víc!