Růžová atomovka se hodí ke všemu. Jede největší bomby léta Oppenheimer nebo Barbie?
Aleš, Vítek a Tomáš vyrazili na nejvýbušnější prázdninové premiéry. Smetla je víc nukleární vlna nebo záplava růžové? Nemilosrdný holič Barbenheimer rozséval radost i zkázu jak v říši kvantových procesů, tak v umělohmotném Barbínově.
„Barbie chce být vším. Feministickým manifestem, satirou na kapitalismus a patriarchát i bláznivou letní muzikálovou komedií. Svým způsobem se jí to daří, ale nese si to sebou jistou daň,“ říká Tomáš o nejrůžovějším filmu, co kdy vznikl. „Je to tak, je to jen z části podvratná hra s lákavým komfortem snových světů a komentář ke spoustě věcí, k rovnoprávnosti, k tomu, jak se progresivní myšlenky o ženské emancipaci stávají zbožím.
Ale taky je to občas samomluva spokojená sama se sebou,“ přidává se k lehkým rozpakům Aleš. „Zůstalo to napůl cesty mezi ostřejší satirou a rafinovaným reklamním poutákem.“ Ale byť film někdy chytračí nadbytečně, oba se shodnou, že je to vtipná letní komedie s rozkošnou Margot Robbie a neodolatelně směšným Ryanem Goslingem.
„Je to opět složitá architektura,“ proniká Vítek do tajů výstavby Nolanova tříhodinového dramatu Oppenheimer, který má ambice být složitou fyzikální rovnicí vyprávějící o štěpení a fúzi dějin. „Mám s Nolanem opakovaně problém, že myslí ve vzorcích, nikoli intuitivně či múzicky. Vnímá tak dějiny i samotného Oppenheimera,“ říká o tvůrci, který je až příliš posedlý svými dokonalými triky, neumí se dostat k emocím, přesto ale vytvořil narativně fascinující dílo.
Tomáš přikyvuje a dodává, že poslední třetinou svého „nejhřmotnějšího konverzačního filmu v dějinách“ se Nolan vykoupil. „Začne velikášsky prométheovsky, ale nakonec je nejsilnější v závěru, kdy zkoumá lidskou malost a kdy Oppenheimera na skálu nepřikovají antičtí bohové, ale paranoidní antikomunisté.“
Kolik es padne v Break Pointu? Dostávali američtí gladiátoři víc peněz nebo steroidů? Je víc Rebelů v Sýrii nebo v Belgii? Proč chtějí v Tajné invazi bombardovat Slovensko? A kdo je Alešův Idol? Deprivované prase odkojené colou si chrochtá na dietě. Po třídící lince jel kyčelní kloub. Suchoj se utopil i s pilotem.
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.