Šumavan v brlohu nucen je pít aneb O cestě Honzy Kapáka z Čestic až do Latinské Ameriky
Hudebník a výtvarník František Štorm, který ho před lety zlákal do své kapely Master’s Hammer, ho připomínal jako muže s věčně rozvázanou botou, který je cítit jako chalupa v Pošumaví. Do studia Radia Wave dorazil Honza Kapák bez ikonického, stále více rozedraného pleteného svetru s pentagramem. I tak ale metal se vším dobrým, co ztělesňuje, prostoupil celé studio – humor (a rozvázané boty) nevyjímaje.
Honza Kapák založil svou první kapelu zkraje devadesátek, s Avenger nakonec hráli celé čtvrtstoletí. Teď se soustředí na Bohemyst, ale tvoří taky s Gride či Masáží, a zejména nadále šéfuje nahrávacímu studiu Hellsound. Tím za poslední roky prošly stovky muzikantů, zdaleka nejen metalových. Do toho se jako pořadatel podílí třeba na festivalu Enter the Eternal Fire a přiznává, že se zvyšujícím se renomé akce přichází i nutnost prohrabat se nahrávkami nepříliš dobrých kapel, které by si na něm rády zahrály.
„Byl to masakr, bylo potřeba nahrát poměrně hodně materiálu, něco mi sedlo, někde jsem se s tím pral. Ale z výsledku jsme si pak sedli na p*del oba,“ vzpomíná v rozhovoru pro aktuální fanzin Telepatie na nahrávání alba Vracejte konve na místo, které mnozí fanoušci považují za to nejlepší, co po svém návratu Master’s Hammer vytvořili. Teď už je reinkarnace kapely minulostí – jak na ni Honza vzpomíná?
V kolika kapelách aktuálně hraje Honza Kapák? Co si myslí o nahrávkách s automatickým bubeníkem? A jak si v Banánově žebříčku nejlepších českých desek stojí Konve od Master’s Hammer?
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor


Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.