TMA skládá symfonie za alobalovou clonou Strahovských kolejí. A pak je hraje ve Startéru

3. srpen 2016
03679646.jpeg

Na sklonku loňského roku složil EP Pohledy a bez okolků ho pověsil na svůj Bandcampový účet, kde čekalo ve virtuálním vzduchoprázdnu, dokud ho někdo objeví. Prosincové noci na strahovských kolejích pak trávil dalším skládáním, teplo v pokoji udržoval typickou alobalovou fólií na skle. Tomáš Martínek je student informačních technologií ČVUT a muzikant, který svoje úzkosti transformuje do hudby. Používá k tomu pseudonym TMA.

„Floex, Subject Lost, Aid Kid,“ říká Tomáš, když se ho ptáme na jeho vzory. Domácí elektronickou scénu má zmapovanou detailně. Jeho vlastní hudba rozhodně nezní jako šablona již etablovaných českých matadorů, ale jestli s nimi má něco společného, je to cit pro kompozici nebo inklinování k dramatičnosti. EP Pohledy zní jako putování nočními tunely metra, jedoucí vlaky mu dodávají beat, letargičtí cestující jsou publikum.

Tomáš přiznává, že poslední dobou už nemá hudbu jenom jako východisko ze smutku, což je slyšet i na novějších tracích, které nám hraje ve studiu. Jsou živější, organičtější i odvážnější. Platí to i pro skladbu s podfiltrovanými beaty jak od DJ Shadowa, ve které hraje hlavní roli zmutovaný sampl ze stařičkého rozhovoru s Thomem Yorkem. Tomáš se před skladbou několikrát omlouvá, jako kdyby čekal pobouření publika – které tentokrát tvoří i kamarádi postávající za sklem našeho vinohradského studia. Omluvy samozřejmě nejsou třeba.

Poslechněte si poslední Startér se stydlivým producentem TMA a berte ho jako pozvánku na pražskou náplavku u Bajkazylu, kde náš host zahraje společně s dalším letošním talentem, Wierdsky. A vyražte o víkendu na Besedu u Bigbítu, krom Startéřích kapel pro vás chystáme i debatu o tom, jak je na tom česká hudební scéna.

Autoři:Jakub Johánek, Jonáš Zbořil

Další články autora