Tomáš Němeček: S Milošem Zemanem se rozhovor vést nedá
Jeden z nejlepších novinářů u nás Tomáš Němeček strávil na vedoucích pozicích v českých tištěných médiích zhruba dvacet let. Po žurnalistice vystudoval ještě práva a této kombinaci zasvětil celou svou prozatímní kariéru. Nedávno z médií odešel a pracuje jako právník přední psychiatrické léčebny.
Podle Tomáše nastala v současnosti éra oligarichizace českých médií, kdy je skupují čeští miliardáři. Nelze však zatím určit, co to bude znamenat pro jejich budoucnost. Tomáš Němeček tvrdí, že jsou dnes média sice profesionálnější než před dvaceti lety, ale v mnoha ohledech povrchnější. Novináři nemají čas důkladně se věnovat tématu, o kterém píší. Doba je nutí spíš tweetovat a trávit čas na Facebooku. Jakou kvalifikaci má mít novinář? Jak vedl své vyhlášené rozhovory s Václavem Havlem? A jak podle něj fungují veřejnoprávní média? To vše nám Tomáš Němeček prozradil v rozhovoru Za vodou.
Tomáš Němeček je právník a novinář, který dokázal obě profese skloubit do jedné. Pracoval v různých médiích, začínal v Mladém světě, byl šéfredaktorem týdeníku Respekt, působil jako šéfkomentátor v Hospodářských novinách. V roce 2009 začal šéfovat rubrice Orientace v Lidových novinách, následně potom ve stejném deníku vytvořil speciální přílohu Právo a Justice. Tento projekt obdržel minulý rok Cenu Nadačního fondu Josefa Luxe. Poté co koupil Lidovky Andrej Babiš, Tomáš Němeček odešel a v současnosti pracuje jako podnikový právník Psychiatrické léčebny Bohnice. Tomáš Němeček obdržel několik novinářských cen, například Cenu Ferdinanda Peroutky nebo Cenu Karla Havlíčka Borovského.
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.