Vnitřní snaha sdílet hudbu. S Adamem Badí Donovalem nejen o komorní hudbě a dělání labelu
Ambientní producent, zvukový inženýr, novinář, vydavatel. Výčet rolí a aktivit Adama Badí Donovala by se dal probírat hned v několika dílech Špíny. Zaměřili jsme se tak nejen na jeho label Warm winters Ltd., který si vydobyl na evropské ambientní scéně velmi záhy slušné renomé, ale zajímaly nás i jeho novinářské začátky, a především sdílené hluboké nadšení pro hudbu a zvuk.
Adama Badí Donovala jsme ve Špíně poprvé zaznamenali především jako novináře píšícího mimojiné do Bandcamp daily, mezi jeho první články patřil například ponor do tehdejší slovenské elektronické scény, zkrátka témata, do jakých nemělo severoamerické hudební novinářstvo takový vhled.
V době, kdy žil v Londýně a zároveň se více začal věnovat psaní, se taky pomalu dostával k vydavatelské činnosti. Skrz výpomoc u jiných labelů se propracoval k zakládání vlastních menších DIY vydavatelství a vše vyústilo ve vznik Warm winters Ltd. To na evropské scéně za sedm let své existence silně rezonuje, v rosteru můžeme najít například Mariu W Horn, Martu Forsberg, Martynu Bastu, Adelu Mede nebo Tomáše Niesnera. „Bylo to takové zprofesionalizování celého procesu, mít tam trochu lepší systém,“ komentuje začátky Warm Winters Adam.
Kromě vydávání cizích desek a naposlouchávání hromad demo nahrávek, které mu chodí, se věnuje i vlastním hudební tvorbě. Nedávno mu na slovenském labelu mappa vyšlo druhé album „a mirror where the image and the mirror wholly coincided“, inspirované mimo jiné dílem maďarského spisovatele Lászla Krasznahorkaie.
Kterou z profesí Adam zastával jako první? Jak se dostal k přispívání do Bandcamp daily? Měl v hlavě nějaké žánrové hranice při zakládání Warm Winters? V jaký moment začnou chodit dema od projektů, co chtějí vydat desku? A kolik jich vůbec chodí? S jakými labely je v úzkém kontaktu, radí si a navzájem i stěžují? Jak důležité je při tvorbě hudby i mixování a masterování četba? Poslechněte si celý rozhovor s Adamem Badí Donovalem ze záznamu!
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.