52 Hertz Whale v Echu: Nehrajeme žánr, ale písničky

30. březen 2018

O žánrovém rozkročení bratislavské kapely 52 Hertz Whale leccos prozradí už šíře playlistu, který dala dohromady u příležitosti své premiérové rozhlasové návštěvy. Zhruba čtyři roky fungující dnes už pětice debutovala dva roky nazpět eponymním EP, které loni na Vánoce rozšířila o hutnou šestiskladbovou nahrávku I’ve Met a Lot of People. Na té jsou znovu cítit stopy post-rocku, post-punku i emocoru – a právě emocionální dopad je tím, čím je jejich hudba nejpůsobivější.

Všichni čtyři zakládající členové do 52 Hertz Whale přišli se zkušenostmi z jiných kapel, stejně jako nový kytarista Adrian (ex-Max Bazowski). „Každý má jiný vliv, každý chce skládat něco jiného,“ přiznávají 52 Hertz Whale občasné tvůrčí šarvátky, které však ústí v komplexní skladby, které vedle výše zmíněných žánrů vykazují třeba i vlivy shoegazeu. A právě s druhým kytaristou Adrianem, který se ke kapele přidal před jejím loňským vystoupením na festivalu Pohoda, se do hudby kapely vkradly ještě další vlivy.

„Na akce chodí více lidí,“ říkají o stavu bratislavské hudební scény, na niž jsou ponejvíc napojeni skrze nadžánrový klub Fuga. A ač nejsou kmenovou součástí ani metalové, ani hardcorové scény, uznávají životnost jich obou a s vědomím relativity pojmu scéna dodávají, že ji „tvoří fanouškové více než kapely“. A mezi nimi vidí stále nové tváře.

52 Hertz Whale aktuálně osnují možnou vinylovou edici svého aktuálního EP a plánují i krátké české turné ve společnosti Acute Dose. Na podzim by pak rádi ve společnosti spřízněných Shallov. vyrazili na Balkán.

Playlist:
52 Hertz Whale – Firmament
Arcade Fire – The Suburbs (Continued Demonoid)
Gucci Mane – The Freestyle
Thee Oh Sees – Sticky Hulks
Max Bazowski – Thats Why I Tear
Pianos Become the Teeth – April
Preoccupations – Antiodte
52 Hertz Whale – Safe House with No Locks or Doors

autor: Viktor Palák
Spustit audio