Absorver: Bratislavský producent na desce Attribution míchá elektronický rozklad a melancholii

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Absorver

Začínající bratislavský hudebník Adam Mészáros se pod jménem Absorver na svém konceptuálním EP Attribution věnuje tématu entropie a rozkladu věcí v čase. K hudbě se dostal už jako dítě, ale na kytaru se naučil hrát až v devatenácti. Přirozeně tíhnul k improvizované tvorbě a kytaru, se kterou nedokázal vystavět komplikovanější zvuky a struktury, časem vyměnil za elektronickou produkci a syntezátor.

Adamovy tracky na SoundCloudu znějí jako věci tvůrce, který se ještě hledá a své schopnosti zdokonaluje pomocí nesourodého pořadí tracků, které jsou vytvořeny různými žánrovými postupy. EP Attribution je jeho prvním projektem, ve kterém má na výsledek větší vliv původní záměr, a nikoliv experimenty s produkcí. Koncept desky je založen na popisu postupného rozkladu lidmi vyrobeného objektu v přírodním prostředí. Každý ze šesti tracků zachycuje jednu fázi rozpadu jeho struktury. Adamův koncept vznikl na základě zaslechnuté konverzace, která se týkala vztahu mezi pojmy umělého a přirozeného objektu.

EP Attribution zajímavým způsobem zapadá mezi projekty na slovenské elektronické scéně, které nejsou vyloženě taneční ani experimentální, ale leží někde na pomezí, s přídavkem specifické slovenské melancholie, kterou známe od jmen jako Stroon nebo The Blackvood Incident. Adam jako své zdroje inspirace uvádí třeba projekty Forest Swords, Boards of Canada nebo Bena Frosta. Ve srovnání s Frostovou tvorbou je ale jeho EP méně dramatické a jde z něho spíš cítit tu zmiňovanou melancholii, která ale naštěstí nesklouzává do patosu.

Deska vyjde do konce roku na americkém labelu Drug Arts a Adam k ní chystá i živou verzi. Poslechněte si více o jeho tvorbě v posledním dílu Východisek!

EN

The fledgling Bratislava-based producer Adam Mészáros known as Absorver’s new EP Attribution is focused on entropy and the process of decomposition of an object in time. Adam’s beginnings in music were in his early childhood, but he started learning to play guitar only as a 19 years old. Finding himself naturally inclined to improvise rather then to play existing songs, Adam started recording his music and soon left guitar for electronic synthesis and music software.

His tracks on Soundcloud sound like coming from an artist that still searches for his own path and gather experience by producing a heterogeneous series of tracks traversing various genres. EP Attribution is his first project where the overall idea has a stronger influence on the result as experiments with music production. The concept of the EP is based on the idea of a gradual decomposition of an artificial object in a natural environment and each of the six songs of the EP captures one phase of the decay of its structure. Adam was struck by the idea while overhearing a conversation on the nature and relationship of the terms artificial / natural object.

Absorver

The EP is a interesting addendum to other Slovak electronic projects that are not primarily dance-oriented or experimental. It falls somewhere in the middle while having a tinge of (one could say typically Slovak) melancholia to it, sort of like other Slovak projects like Stroon or Blackwood Incident. Adam’s own inspirations are Forest Swords, Boards of Canada or Ben Frost, but compared to Frost’s output, his music is much less dramatic and as already mentioned melancholic, while it manages to avoid becoming pathetic. The EP will be released shortly on the US-based imprint Drug Arts.