AI ve hrách: chytrý pomocník, nebo problém? The Alters s využitím narazili
Co se stane, když necháte umělou inteligenci generovat texty do hry, která se sama zabývá krizí identity? Dost možná něco podobného jako The Alters, novinka od polského studia 11 Bit, která nečekaně rozvířila vody etiky herního vývoje.
V novém díle Questu se Jarda s Šárkou a Lukášem ponořili do sci-fi survival strategie The Alters, která staví na konceptu alternativních verzí hlavního hrdiny. Každý z nich má jiný charakter, jiné schopnosti i názory. Předkládá zajímavé filozofické otázky, kvůli nepřiznanému využití generativní umělé inteligence je ale také předmětem kontroverzí.
Je využití AI při vývoji cesta do pekel, nebo jen moderní pracovní nástroj? A jak moc poznat je to ve finální hře? Krom etického ping-pongu moderátoři zhodnotili i samotný zážitek z hraní a jestli dokáže The Alters zaujmout i něčím víc než chytrou premisou.
A když už přišla řeč na umělé inteligence, druhá půlka dílu patří jedné z nejikoničtějších herních entit všech dob: SHODAN. Remaster System Shocku 2 po dlouhých 26 letech od původního vydání ukazuje, jak nadčasový tenhle hororový kyberpunk na vesmírných lodích vlastně byl. A i když do jeho křehké hmyzí skořápky zub času trochu zahlodal, pořád má sám dost zubů na to, aby pohryzal do hloubky duše.
Které další herní umělé inteligence by lidstvo rozhodně neušetřily? Bude do budoucna lepší vytvořit si klony, nebo digitální otisk? Poslechněte si celý Quest o herních eskapádách umělých inteligencí.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor


Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.