Besna hraje i na druhém albu metal, na kterém jsou autentická zloba a zábava v dokonalém poměru
Když před třemi roky vydali album Zverstvá, bylo to do značné míry zjevení – slovenská kapela Besna debutovala mimořádně silnou nahrávkou. K post-blacku prý přišli tak nějak náhodou, o průkazku „true“ blackmetalistů nikdy neusilovali. Zkraje roku 2025 jim vyšlo nové album Krásno, které nabytý statut jen potvrzuje – je to znovu nahrávka jiskřivá, atmosférická, energická a místy i řezavě nepříjemná.
„Vizuál není to, proč mě baví metal,“ říká zpěvák a kytarista Samo k metalové estetice s tím, že k žánru si našel cestu primárně skrze hudbu samotnou. „Pracovat s hudbou tak, aby nebyla zbytečně rozsáhlá, to jsme chtěli už před nástupem do studia,“ doplňuje k tomu, jak moc se Besna snaží přiblížit písničkové formě.
Výraznou stopu na albu Krásno zanechal hudebník a producent Jakub Hríbik, který kapelu motivoval vykročit ze zavedených návyků. „Byla to výzva. S minulými kapelami jsem nahrával bicí na začátku, teď ale Jakub přišel s nápadem, že bicí budeme nahrávat až na konci,“ říká k tomu nový bubeník Besny Anton.
Co se kapele Besna přihodilo mezi deskami Zverstvá a Krásno? Čemu se naučili a jakou roli v tom hrál Kubo Hríbik ze studia Pulp? Co Besnu přitahuje na vizuální stránce metalu? A co řekly o zájmu o slovenský metal koncerty pod hlavičkou Slovenské inferno?
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor


Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.