Britský doktor chce kousek Marsu a na Zélandu volí ptáka roku. To jsou top zprávy minulého týdne
Zuzana Fuksová a Ivana Veselková v aktuálním díle podcastu Mikrovlnky vybírají ty nejopraženější mandle ze zpravodajské pánve. A jako obvykle se zaměřily na těžko pochopitelné zprávy jak ze světa, tak z regionů.
Ivanu jako amatérskou ornitoložku fascinovala zpráva o tom, že Nový Zéland vybírá už po patnácté ptáka roku. Soutěž má poutat pozornost k původním novozélandským druhům, z nichž mnohé patří mezi ohrožené. Akce má letos poněkud pikantní charakter. Jedním ze soutěžících je malý pestrobarevný ptáček hihi, který vyznává polyamorii a má velká varlata. Jako jeho ambasador vystoupil jistý sexshop, který taky veřejnosti připomněl, že hihi se jako jediný pták páří tváří v tvář.
Zuzanu jako fanynku podivínů naopak šokovala zpráva o hampshirském doktorovi Philu Daviesovi, který každý týden už přes deset let střílí na Mars laserové paprsky o síle 3500 wattů. Doktor z Hampshiru svými paprsky projevuje „úmysl osidlování prostoru a brzké snahy o jeho rozvoj“, což mu prý – podle mezinárodního práva – umožňuje nárok na část této planety. Ale proč to všechno vlastně dělá? Zejména proto, aby upozornil na zastaralé vesmírné zákony. First world problems, myslí si Zuzana s Ivanou.
Nebyly by to však Mikrovlnky, kdyby se nedotkly dění v Brně. Tam mladík v karanténě rušil sousedy hlasitými zvuky při hraní videoher, protože prý ztratil pojem o čase. Hlučení si ale nechal rozmluvit.
Je mezi hlučným gamerem, ptáčkem s velkými varlaty a podivínským lékařem nějaká tajemná souvislost? Vůbec ne, ale to přeci nevadí. Zahoďte ambice pochopit svět a radši si poslechněte všechny novinky ze známého vesmíru v novém díle Mikrovlnek.
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.