Call of Duty: Modern Warfare, nebo Death Stranding? Quest hledá hru letošního podzimu

Ze hry Death Stranding
Ze hry Death Stranding

Z jedné strany už můžeme letošní rok začít pomalu rekapitulovat pro nejrůznější žebříčky hodnotící uplynulý rok, z té druhé nám teprve zvolna dobíhá podzimní sezona herní sklizně. Předvánoční období je na nové hry logicky bohaté a v posledním Questu se urodilo hned dvojnásobně. Jarda Möwald, Šárka Tmějová a nový spolumoderátor Lukáš Grygar se společně podívají na nejnovější přírůstek v sérii Call of Duty i na záhadu jménem Death Stranding.

Call of Duty je na poli stříleček z pohledu první osoby stálicí již od roku 2003, kdy nám s železnou pravidelností a jedinou výjimkou každý rok servíruje jednu více či méně poctivou dávku válečné povinnosti. Loňské Black Ops 4 nemělo kampaň pro jednoho hráče, která se v letošním Modern Warfare vrací, a to s pořádnou porcí kontroverze. Přes absenci číslovky jde už o čtvrtý díl podsérie Modern Warfare, na její předchozí příběh nicméně nijak nenavazuje. Konflikty v kampani se mnohem více než klasickými bitvami inspirují dnešní podobou války, která je o poznání méně ohraničená, ať už časově, frakcemi, nebo geografií. Infinity Ward si ale poněkud nešťastně půjčují z některých reálných událostí, které nicméně přisuzují jiným stranám, než za nimi ve skutečnosti stály, a celkově mnohdy sporné situace vykreslují poměrně černobíle. Z hlediska hratelnosti ale podle Jardy stále jde o velmi zdařilou střílečku s povedeným multiplayerem, která i kvůli letošní absenci Battlefieldu nemá v žánru příliš kompetentní konkurenci.

Zato Death Stranding je ve svém žánru v podstatě průkopníkem. Jeho tvůrcům z Kojima Productions se dlouho dařilo tajit, o co vlastně půjde, a výsledný produkt lze zhruba popsat jako simulátor kurýra v postapokalyptické Americe se zaměřením na příběh a solidaritu s ostatními hráči. Zhruba z třetiny je to navíc film s vcelku hvězdným obsazením – v titulních rolích se objevují Norman Reedus, Lindsay Wagner, Léa Seydoux nebo Mads Mikkelsen. Samotná herní náplň sestává z většiny z doručování balíčků od přijetí zásilky a jejího nakládání na poslíčkova záda přes překonávání náročného terénu až po souboje se zloději balíků a útěky před zesnulými dušemi, které uvízly v limbu. Death Stranding jde v mnohém zcela proti zaběhnutým pravidlům herního designu a tahle vzpoura se mu podle Šárčina názoru kupodivu celkem vyplácí. Kromě rebelie navíc zvládá přijít i se zcela unikátní myšlenkou asynchronního multiplayeru, kde se nikdy nesetkáte s ostatními hráči, všude ale vidíte plody jejich práce v podobě staveb, darovaných surovin nebo přebytečného nákladu. Jestli to bude stačit na úplně nový žánr, se ukáže až časem.

Kdo v Call of Duty: Modern Warfare stojí za masakrem na Highway of Death? Proč se v Rusku v některých digitálních obchodech nesmí prodávat? A k čemu se ve světě Death Stranding nejčastěji používají tělní tekutiny? Na tyto zvídavé otázky vám odpoví aktuální Quest.