Cover Lover Lucia Sceranková: Post-internetové vizuální zlo funguje

28. květen 2015

Štafetový kolík v hodnocení obalů desek tentokrát převzala letošní finalistka Ceny Jindřicha Chalupeckého Lucia Sceranková. Její tvorba osciluje mezi fotografií, objektem a videem. K fotce přistupuje Lucia velmi originálním, skoro až sochařským způsobem. Atypickým způsobem pracuje i s videem, u kterého se zabývá hlavně časem a prostorem.

Brian Eno & Karl Hyde – HighLife
Tady vidíme obrysy budov a mezi nimi barevné plochy. Působí to až abstraktně. Když jsem to viděla poprvé, hned mě napadly malby, které jsem začala dělat při studiu v Bratislavě. Tehdy lidé často používali Photoshop, aby nějakým způsobem manipulovali obraz, a potom to přemalovávali. Ten princip je hodně jednoduchý, takže se mi to až tak moc nelíbí.

Liars – Pro Anti Anti
Liars jsou moje oblíbená kapela. Ty barevné nitky jsou součást celého vizuálu a celkem se mi to líbí. Myslím, že to funguje a je to vtipné. Na druhou stranu musím říct, že v jiném záběru působí nitky s hlavou trochu rafinovaněji. Působí to zajímavěji, tady je to velmi přímočaré.

Slugabed – Coolest
Zde vidíme zátiší s ovocem. Koukala jsem na video, kde se tento motiv objevuje. Pracuje se tu s takovou post-internetovou zlou vizualitou, naschvál škaredou. Celkem to funguje, ale přijde mi to trochu prvoplánové.

03167248.jpeg

The Skygreen Leopards – Family Crimes
Na tomto obalu je kompozice dvou čtverců a obdélníků. Líbí se mi ponožky v pravém rohu. Myslím, že to celé funguje celkem dobře. Zrovna nedávno jsem se bavila s kamarádkou výtvarnicí Světlanou Fialovou, že když už nevíš, co by v rámci kompozice zaujalo, můžeš tam dát lebku a nějakým způsobem to bude vždycky fungovat.

Wolves In TheThroneRoom – Celestite
Na coveru vidíme lesy, hory, noční oblohu, oblaka a páru, která se tam před vším valí. Mám ráda takové motivy, funguje to velmi dobře. Možná je to až příliš pěkné a krásné. Hned mi to evokovalo knížku z dětství Prostonárodné slovenské povesti, kterou ilustroval slovenský Albín Brunovsky.

autor: Martin Melichar
Spustit audio