Cover Lover Richard Bakeš: Láska je tekutá, modernita nemoderní

28. květen 2015

Štafetový kolík v rubrice Cover Lover tentokrát převzal spolumajitel a provozovatel galerie Berlínskej Model v Praze Richard Bakeš. Je umělec, sběratel, člen politicky angažované audiovizuální skupiny Groupe Guma Guar, člen hudební skupiny Reverend Dick a spoluvydavatel časopisu o umění, architektuře a designu Rajón. Věnuje se také tvorbě elektronické hudby a živí se grafickým designem.

La Roux – Trouble in Paradise
Beton, nůžky, papír, oblíbené techniky své doby. Cover ve stylu reklamy ze 60. let na kupé AMC Rambler. 60. léta byla jistě kreativním rájem a vděčíme jim za velký kulturní přínos, ale láska je dnes lajk, a ne květina. Troubles in Paradise nastaly až na konci této dekády, sedmdesátky, new wave, … Provinilý výraz v kombinaci se smutkem na tváři ženy sedící na kapotě nejspíš znamená, že na maminčině kreditní kartě právě došly peníze a Charles už je za mřížema. This is the end, my only friend, the end...

03190761.png

OOIOO – Gamel
Zpět do přírody a nejlíp vytvořit si vlastní jazyk, aby nám nikdo nerozuměl, oh-oh-eye-oh-oh, zvonky štěstí, kakofonie radosti, barevnosti slasti, flower of the power, oh-oh-eye-oh-oh, psychedelie, co se děje v trávě, protřepat a přesypat, dívat se a nedýchat, oh-oh-eye-oh-oh.

03190762.jpeg

Jungle – Jungle
Když do zlata přimícháte rtuť, vznikne amalgám, tekutá sloučenina. A již staří alchymisté věděli, že když tuto jedovatou směs nalejete do Photoshopu a přidáte pár efektů, vznikne ryzí logo, na kterém se dá založit vizuál vašeho hudebního projektu. Logo je to, jak se chováte, žádné logo je logo, tekuté logo klip, láska je taky tekutá, modernita je nemoderní, Norma, ta je levnější.

03190765.jpeg
autor: Martin Melichar
Spustit audio

    Nejposlouchanější

    Více z pořadu

    Mohlo by vás zajímat

    E-shop Českého rozhlasu

    Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí

    Karin Lednická, spisovatelka

    kostel_2100x1400.jpg

    Šikmý kostel 3

    Koupit

    Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.