The Elder Scrolls: Blades rýžuje peníze na známé značce, obsahem ale nenadchne

Ze hry The Elder Scrolls: Blades
Ze hry The Elder Scrolls: Blades

Jak říká Blizzard, mobilní telefon má dnes každý, takže na něm každý může i hrát. Nastaveného trendu se rozhodla využít Bethesda a na obrazovky kapesních zařízení převédla jednu ze svých nejúspěšnějších značek vůbec – The Elder Scrolls. Plnohodnotné RPG, jež se zároveň vejde do kapsy a můžete ho hrát kdekoliv, to je myšlenka, která většinu hráčů zřejmě nadchne, provedení v podobě Blades je ale podle všeho navýsost nešťastné. 

Kromě toho v aktuálním Questu probíráme hack’n’slash Devil May Cry 5 a vzpomínáme na závody Burnout Paradise.

The Elder Scrolls: Blades jsou v této chvíli čerstvě v předběžném přístupu, takže se jejich finální podoba ještě může do jisté míry změnit, v současné době se nicméně jedná o titul prolezlý mikrotransakcemi a potenciálem být tzv. pay2win, tedy „zaplaťte, abyste vyhráli“. Žánrem se jedná o mobilní hru na pomezí dungeon crawleru a RPG, kde procházíte jeskyněmi a kobkami, zabíjíte v nich nepřátele tahy po displeji a plníte nejrůznější úkoly. Za získané odměny si vylepšujete svého hrdinu a zároveň renovujete vesnici.

Ony odměny se ovšem nacházejí v truhlách, na jejichž odemčení musíte určitý čas čekat, vždy se vám otevírá pouze jedna a v inventáři jich můžete mít omezený počet. Čím vzácnější truhla, tím delší interval čekání a nulová garance toho, že se v ní nachází materiál či vybavení, které zrovna potřebujete. Odpočet samozřejmě můžete urychlit tím, že ve hře utratíte reálné peníze. Za ty si navíc jde pořídit i konkrétní kousky výzbroje, což v případě možného budoucího multiplayeru zvýhodní ty hráče, kteří do Blades nejvíc investují.

Kromě brutální míry monetizace úkonů, bez nichž se neobejdete, začnou být Blades velmi rychle repetitivní a hráč rychle prokoukne, že jde o prázdnou schránku, která sice vizuálně The Elder Scrolls připomíná, obsahovou náplní se k nim ale ani vzdáleně neblíží. Namísto plnění úkolů a hraní v kuse vás tak čekají dlouhé pasáže, kdy budete čekat na odemčení další truhly, spojené s doufáním, že zrovna z ní vypadne vytoužené dřevo či meč, kterým můžete generické kostlivce kosit o něco rychleji.

Čím by měla vynikat dobře vymyšlená mobilní hra? Co si Jirka Škrampal myslí o Devil May Cry 5? A proč nemá Lukáš Kunce rád Burnout Paradise? Poslechněte si nejnovější Quest a dozvíte se víc!