Herní Pán prstenů nedokázal překročit stín svého předchůdce, hraje se však náramně

21. říjen 2017
Ze hry Middle-earth: Shadow of War

Původně knižní sága Pán prstenů byla již mnohokrát zvěčněna v počítačových hrách. Jen v minimálním počtu případů se však jednalo o skutečně kvalitní kousky, k jejichž docenění nebylo nutné znát ságu o prstenu, který vládne všem a všemu, do posledního písmenka.

Middle-earth: Shadow of War sice nemá v názvu číslovku dvě, ale jedná se o pokračování úspěšné jedničky (Middle-earth: Shadow of Mordor), která v roce 2014 působila doslova jako zjevení. Částečně i díky tomu, že se co do kvality herní produkce nejednalo o nijak zázračný rok. Šlo však o kvalitně odvedenou práci, která přišla s velkou novinkou v podobě takzvaného Nemesis systému. Ten umožňoval dynamické vyprávění příběhu v součinnosti s hratelností. A byť se nenašlo tolik napodobitelů, kolik jsme na konci roku 2014 prorokovali, jde i dnes o originální nápad.

Ten byl v letošním díle přifouknut měrou vrchovatou. Od chvíle, kdy hru poprvé zapnete, se na vás bude valit stádo orkských kapitánů a generálů, kteří soupeří nejen s vámi, ale i mezi sebou o moc ve Středozemi. V několika rozsáhlých územích budete mít vždy za úkol podrýt celou jejich mocenskou pyramidu, ideálně se do ní i vklínit, a nakonec stanout na jejím vrcholu. Nikoliv sami, ale právě za pomoci podlých orků, které si díky nově ukutému prstenu moci „přivlastníte“ na svou stranu.

Kolem nového prstenu, který ukul jeden z dvojice hlavních hrdinů, se vše točí a... zároveň se kolem něj netočí vlastně vůbec nic důležitého. Ano, příběhová kampaň je velmi rozsáhlá a nabízí mnoho úkolů, které je třeba splnit. Nicméně žádný z nich není alespoň trochu zapamatovatelný a s filmovou, natož knižní ságou nesnese jakéhokoliv srovnání. Z jakého důvodu jsme tedy udělili velmi příznivé hodnoceni 5 ze 7? Jde zejména o pocit z boje proti orkům. Systém zápasení proti orkským hordám je totiž na špici oproti veškeré konkurenci a dovede na počkání vykouzlit filmové momenty bez nějaké větší snahy. Kromě toho si konečně zažijete i herní verzi bojů o Minas Tirith, kdy na každé straně stojí stovky válečníků, mezi kterými pobíháte vy a snažíte se misky vah přiklonit na svou stranu.

Ožehavým tématem této hry jsou ovšem rovněž mikrotransakce – možnost nakoupit si za reálné peníze výhody do hry. Obchází kolem nich velký strašák, neboť mohou celý zážitek kompletně rozbít, a je pravda, že výhody, které z nich plynou, jsou nezanedbatelné. Ani jednou je však nemusíte použít, a pokud na samotném začátku odmítnete online ujednání, dokonce se vám ani nezapnou.  

Kromě podrobné recenze hry Middle-earth: Shadow of War jsme si v tomto vydání Questu pozvali do studia nového šéfredaktora největšího českého serveru o hrách Games.cz – Aleše Smutného. Otázky se točily nejen kolem důvodu změn, ale také jsme si zhodnotili současný stav herních medií v České republice a poodhalili Smutného plány do budoucna v nové pozici. A aby toho nebylo málo, v indie rubrice jsme se poohlédli za sice starší, ale výbornou nezávislou hríčkou Hyper Light Drifter. Poslouchejte a podcastujte nový Quest!

Ze hry Middle-earth: Shadow of War