Jak dělat dobré divadlo? Abyste mohli pravidla porušovat, musíte je mít zvládnutá
Ivana a Zuzana tentokrát ve studiu přivítaly Matěje Samce, dramaturga, dramatika a uměleckého šéfa divadla v Meetfactory.
S ním se bavily o tom, proč neangažuje v divadle Mahulenu Bočanovou a jak hledá témata, která ho uhranou. Matěj vysvětlil, jak se dělá dobré divadélko – že je lepší nehonit moc zajíců najednou a zpracovávat témata minimalisticky.
Zuzana se Matěje ještě vyptávala, v kolik takový umělecký šéfik vstává a co dělá na zkoušce kromě pití kafíčka a proč se někdy představení zruší. Na přetřes přišel také záhadný papoušek, který okupuje foyer divadla v Meetfactory, a mohlo se jít pomalu domů.
Chcete si popřemítat o tom, že prkna, která znamenají svět, jsou prostředím plným ambicí a dřiny? Pusťte si do uší a duše Buchty a možná se vám to zadaří.
Související
-
Dostojevského Zločin a trest není román o vraždě babky sekerou, ale hlavně o neštěstí z přítomnosti
V dalším díle podcastového speciálu Buchty čtou se Ivana Veselková, Zuzana Fuksová a Stanislav Zajíček zabývali ikonickým dílem Zločin a trest od F. M. Dostojevského.
-
Bílé zuby jsou pomíjivý trend. Ve viktoriánské době byly in zoubky záhnědy
Ivana a Zuzana tentokrát ve studiu přivítaly dentální hygienistku Leu a ptaly se jí na to, jak si uchovat funkční chrup a proč si ho neleštit jedlou sodou.
-
Smrdí u vás v práci někdo? Personalista to za vás nevyřeší, ale umožní vám o tom mluvit
Ivana a Zuzana tentokrát ve studiu přivítaly personalistky aka ejčáristky aka odbornice na lidské zdroje Zuzku Vitinger a Míšu Hadravovou.
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.