Kickflip mezi realitou a pixely. Se skejťákem Maxem Habancem o virtuálním návratu Tonyho Hawka

18. červenec 2025

Série Tony Hawk’s Pro Skater vrátila do módy virtuální skejtování už před pár lety povedeným remasterem jedničky a dvojky. Teď se k nim přidává i trojka a čtyřka, kde nostalgie pořád funguje překvapivě dobře – i na hosta Questu Maxe Habance, který může bohatě srovnávat s realitou.

Jarda a Šárka si do studia přizvali člověka, který se na prkně na kolečkách pohybuje profesionálně: Maxima Habance. Ten sice přiznává, že Tony Hawk’s Pro Skater má s reálným skateboardingem společná asi tak dvě procenta, ale to mu jako malému klukovi s velkou vášní nijak nevadilo. Triky slavnějších jezdců ho inspirovaly a v Česku se tehdy nedala jen tak sehnat jejich prkna. Ve hře to šlo.

Max vzpomíná na ikonická profilová videa, která byla za odměnu na konci kariérního režimu, a přiznává, že mu některé lokace ze hry dodnes utkvěly v paměti. Jedna z úrovní ho prý dokonce inspirovala při stavbě jeho vlastního skateparku. Remake ho pak až dojal i kvůli přítomnosti skejťáckých legend, z nichž cení nejen návrat rebela Bama Margery.

Šárka se mezitím snaží zjistit, jestli se přes herní skejt nakonec opravdu někdo může naučit jezdit, nebo jen pozérsky okouká módní trendy. A Jarda řeší, proč se v sérii Tony Hawk vždycky nejvíc těšil na soundtrack a sbírání písmenek.

Kde končí realita a začíná herní fantazie? A proč je právě Tony Hawk’s Pro Skater tou nejlepší hrou pro všechny, kdo na skejtu nikdy stát nebudou? Poslechněte si nový díl Questu.

Spustit audio

    Mohlo by vás zajímat

    Nejposlouchanější

    Více z pořadu

    Mohlo by vás zajímat

    E-shop Českého rozhlasu

    Přijměte pozvání na úsměvný doušek moudré člověčiny.

    František Novotný, moderátor

    setkani_2100x1400.jpg

    Setkání s Karlem Čapkem

    Koupit

    Literární fikce, pokus přiblížit literární nadsázkou spisovatele, filozofa, ale hlavně člověka Karla Čapka trochu jinou formou.