Margo
Smysl pro detail, textařské umění a civilní výpovědi jsou klíčem k tomu, proč debut projektu Margo letos zaujal mnoho posluchačů i hudebních kritiků.
Zpěvačka a skladatelka Aneta Martínková alias Margo se objevila na konci minulého roku se sebevědomou deskou, jejíž dlouhý název se nevešel ani do názvu události na Facebooku ke křtu alba. I jednotlivé skladby s ještě delšími názvy naznačují největší sílu debutové desky – umění přetavit životní příběhy v silné hudební výpovědi, kterým se vyplatí pozorně naslouchat. Přemýšlivý pop Margo čerpá z mnoha inspirací, namátkou hudby experimentálního producenta Oneohtrix Point Never nebo zpěvačky St. Vincent. Celý projekt vychází na nezávislém komunitním labelu Bad Names a vznikl ve spolupráci s producentem Tomášem Havlenem. Margo v současnosti naživo vystupuje se zpěvačkou a pianistkou Táňou Lvovskou a bubeníkem Vladimírem Švestkou.
„Debutové album zpěvačky a skladatelky Anety Martínkové alias Margo nahlíží na pop s notnou dávkou sarkasmu vlastního spíš tuzemské DIY scéně. Stačí se jen letmo podívat na sedmimílový název desky First I Thought Everyone’s Staring at Me but Then I Realized Nobody Cared – All the Creatures I Met Sitting on the Back Seat and How to Deal with What I’ve Learnt a je snad celkem jasné, odkud vítr vane. Pod rouškou nadhledu alternativní elektroniky se ale skrývá nebývalý písničkářský a především pak textařský cit, který umně kombinuje naivitu s krutou doslovností. Vliv Fiony Apple nebo Bat for Lashes Margo sice těžko zapře, ale odkdy je třeba vlivy zapírat?“ říká hudební redakce Radia Wave.
Související
-
Margo v Czechingu 2019: Hudebník není jako ostrov, je třeba řešit i kontext
Zpěvačka a skladatelka Aneta Martínková alias Margo se objevila na konci minulého roku se sebevědomou deskou s vyčerpávajícím názvem First I Thought Everyone’s...
Více o tématu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.