Margo

17. květen 2019

Smysl pro detail, textařské umění a civilní výpovědi jsou klíčem k tomu, proč debut projektu Margo letos zaujal mnoho posluchačů i hudebních kritiků.

Zpěvačka a skladatelka Aneta Martínková alias Margo se objevila na konci minulého roku se sebevědomou deskou, jejíž dlouhý název se nevešel ani do názvu události na Facebooku ke křtu alba. I jednotlivé skladby s ještě delšími názvy naznačují největší sílu debutové desky – umění přetavit životní příběhy v silné hudební výpovědi, kterým se vyplatí pozorně naslouchat. Přemýšlivý pop Margo čerpá z mnoha inspirací, namátkou hudby experimentálního producenta Oneohtrix Point Never nebo zpěvačky St. Vincent. Celý projekt vychází na nezávislém komunitním labelu Bad Names a vznikl ve spolupráci s producentem Tomášem Havlenem. Margo v současnosti naživo vystupuje se zpěvačkou a pianistkou Táňou Lvovskou a bubeníkem Vladimírem Švestkou.

„Debutové album zpěvačky a skladatelky Anety Martínkové alias Margo nahlíží na pop s notnou dávkou sarkasmu vlastního spíš tuzemské DIY scéně. Stačí se jen letmo podívat na sedmimílový název desky First I Thought Everyone’s Staring at Me but Then I Realized Nobody Cared – All the Creatures I Met Sitting on the Back Seat and How to Deal with What I’ve Learnt a je snad celkem jasné, odkud vítr vane. Pod rouškou nadhledu alternativní elektroniky se ale skrývá nebývalý písničkářský a především pak textařský cit, který umně kombinuje naivitu s krutou doslovností. Vliv Fiony Apple nebo Bat for Lashes Margo sice těžko zapře, ale odkdy je třeba vlivy zapírat?“ říká hudební redakce Radia Wave.

Spustit audio

Mohlo by vás zajímat

Nejposlouchanější

Více o tématu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu