We Are Domi v Czechingu 2024: Eurovize v Česku nemá fanouškovskou základnu
Zpěvačka a songwriterka Dominika Hašková se narodila v USA, kde její otec Dominik Hašek chytal za hokejový tým Buffalo Sabres. Další dva členové kapely jsou z Norska – Casper Hatlestad hraje na kytaru, Benjamin Rekstad na klávesy. Maximalistický přístup k produkci, taneční beaty, pulzující syntezátory a podmanivé refrény s chytlavou melodií – We Are Domi mají zkušenost třeba z showcaseového festivalu NXNE v Kanadě a rychle se etablovali jako energická živá kapela.
Za jedinečný zvuk česko-norského tria We Are Domi může také speciálně upravená kytara, na níž hraje Casper Hatlestad smyčcem jako na violoncello či housle. V dubnu 2022 spojili síly s tuzemskými kolegy z Eurovize Lake Malawi, aby vznikl duet High-Speed Kissing. O rok později vydali eponymní debutové EP.
Společně s dalšími nominovanými se We Are Domi v rámci exportního projektu Czeching představí 12. září živě na Czeching Showcasu v prostoru Archa+. Zahraniční porota, složená ze zástupců evropských festivalů a rádií, z nich pak vybere vítěze, který mimo jiné vyrazí na největší evropský showcase festival Eurosonic Noorderslag do nizozemského Groningenu.
18. narozeniny Radia Wave a Czeching Showcase 2024
Kupuj první zlevněnou vlnu lístků na 18. narozeniny Radia Wave + Czeching showcase 2024! V prostoru Archa+ vystoupí Sunnbrella, We Are Domi, Nivva, londýnský performer Babymorocco, DJs Kewu & Steady nebo Kluci z garáže (Toyota Vangelis, Bols/Slob, Sxilence). Přemýšlej jako řádný hospodář a nabíhej na předprodej, dokud to ještě jde!
Ty jsi studovala navazující studium na hudební škole v anglickém Leedsu. Dokážu si představit, že když jsi na takové škole obklopená dalšími hudebníky, kteří v budoucnu také chtějí pracovat v hudebním průmyslu, tak ti to dá docela rozhled do začátku, nějakou síť kontaktů, ne?
To jo! We Are Domi vlastně existuje díky té škole, rozhodně toho nelituji. Je to fajn, protože všichni se sejdou v nějakým novým městě, většina lidí není z Leedsu. Je tam hlavně hodně mezinárodních děcek, a to je super! Máš zkušebny, kde máš několik kytaristů, několik lidí, co hraje na bicí a tak dále. Je to vlastně jednodušší a ten networking tam je hodně otevřený, protože se networkovat snaží všichni.
Přijde ti, že vás české publikum vnímá jako českou kapelu, když zpíváte v angličtině a máte velkou část kapely z Norska?
V Praze nás lidi znají, takže nás označují za českou kapelu. Taky možná proto, že jsem frontmanka a lidi mě berou jako Češku. Když nás ale někdo slyší v rádiu, tak se často diví, ale to je taky proto, že mám naštěstí fajn anglický akcent díky tomu, že jsem vyrůstala v Americe. Možná to je i produkcí, protože všechny naše produkce, až na jednu, jsou dělaný mezinárodními producenty. Vždycky nám také dělá mix nebo kreativní mix, jak tomu říkáme, náš kamarád z Leedsu Frankie Harper, se kterým jsme vlastně taky studovali.
Jednou za čas za mnou někdo přijde a navrhuje ať už konečně uděláme něco v češtině. A já pořád nechci. Nechci, protože z 90 % si píšu texty já, tím pádem je pro mě důležitý, aby to bylo autentický. Když zpívám česky, tak mám akcent. Lidi sice říkají, že je to cool a že to je in, ale já to prostě tak necítím.
Čtěte také
Mluvila jsi o Eurovizi i o vašem singlu Lights Off, který zaznamenal velký úspěch. Momentálně sedí na nějakých 8 milionech přehrání na Spotify. Jak si člověk po Eurovizi fanouškovskou základnu udrží?
Co by člověk měl udělat, je nežít v Česku. Tady ta Eurovize bohužel ještě nemá tak dobrý jméno jako třeba ve skandinávských zemích, ve Španělsku, nebo dokonce i v Polsku. Bohužel pro to prostě v Česku není základna. Když jsem sledovala lidi, kteří s námi byli v ročníku, tak bylo fakt vidět, jak je víc oslavují, když se potom vrátí domů.
Jak funguje váš kreativní proces ve studiu? Jste všichni hudebníci a máte nadhled na ten produkční proces. Musí se určitě stávat nějaký střet názorů, máte práci ve studiu nějak rozdělenou?
Úplně ne. Jako takhle. Funguje to většinou tak, že to píšu já s jedním z Norů. Asi víc píšu s Benem, on teda trošku dělá i produkci, ale není zatím moc dobrej. Maximálně uděláme nějaký demíčko a potom to většinou bereme k producentovi, který to dodělá. Spíš improvizujeme, občas beru jako nápad na písničku i jenom slovo nebo větu, nějaký pocit. Taky se často stává, že si prostě sedneme do studia a hodinu si říkáme, co nás teďka trápí nebo čím si procházíme. Ben pak řekne, že třeba tohle není úplně špatný koncept a už to jede. Vždycky to zakončujeme tak, že to dáváme většinou na koprodukci, většinou našemu kamarádovi Frankiemu, protože on s námi vydal skoro každý track.
Poslechněte si celý profil a rozhovor s Dominikou Haškovou z kapely We Are Domi, kteří se účastní letošního Czechingu.
Související
-
Sunnbrella v Czechingu 2024: Je důležité nebýt obětí trendu
Sunnbrella byl původně sólový projekt Davida Žbirky, který se rychle vyvinul v mnohem ambicióznější počin spojující shoegaze s tanečními prvky.
-
NIVVA v Czechingu 2024: Samotná hudba už nestačí
Audiovizuální projekt NIVVA spojuje hudbu s digitálním uměním. Prostřednictvím 3D avatara NIVVA nabízí hudební zážitek i propojení s publikem skrze ambiciózní projekce.
-
Czeching 2024: koho Radio Wave pošle na Eurosonic? Soutěží NIVVA, sunnbrella a We Are Domi
Exportní projekt Czeching Radia Wave letos představí tři výrazné zástupce domácí hudební scény. Interpreti společně vystoupí 12. září v prostoru ARCHA+.
Více o tématu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.