Přijít z Hodonína do Paříže byl šok, říká v novém dílu Bojs návrhář Černý
Jan Černý v rozhovoru vzpomíná na stáž u luxusní módní značky, tvorbu olympijské kolekce 2024 i na to, proč ho kritika nevyvádí z míry. „Módní průmysl to hodně schytává, ale nemyslím si, že by byl toxičtější než jiné odvětví,” říká v novém dílu Bojs.
Jan Černý v nové epizodě Bojs zavzpomínal na vyrůstání v Hodoníně i na to, kdy se v rámci módy poprvé začal odlišovat od ostatních. „Odmala mě to bavilo, ještě teda architektura, to mám dodnes,“ říká v novém dílu Bojs.
„Když jsem rodině řekl, že pojedu na stáž do Paříže, tak se toho někteří děsili, protože v módě pracují divní lidi,“ vzpomíná Černý na dobu, kdy z Jižní Moravy vyrazil na pracovní stáž. „Byl to samozřejmě kulturní šok, ale měl jsem štěstí, že náš ateliér byl skvělý,“ dodává Černý s tím, že o toxickém chování věděl z jiných ateliérů.
„Pořádná puberta přišla až s návratem do Česka a samostatným životem v Praze. Pořád se tu něco děje, to mě baví,“ říká autor olympijské kolekce českých sportovců z roku 2024.
Olympijská kolekce byla také jedním z témat nového dílu Bojs. Moderátora Kryštofa Šimka totiž zajímalo, jak Jan Černý zvládá negativní kritiku. „Vůbec mi to nevadilo, nemám s tím problém. Stál jsem si za tím a nakonec čas ukázal, kdo měl pravdu. Nakonec i řada těch, kteří kolekci na začátku kritizovali, pak obrátila.“
Oba si také povídali o tom, jak se dnešní muži oblékají. Kryštof si postěžoval, že řada z nich stále ostatní soudí podle oblečení. Oba se pak shodli, že nalakované nehty nejsou znakem zženštilosti.
Poslechněte si celý rozhovor s módním návrhářem Janem Černým v Bojs.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor

Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.