Projekt Nac/Hut Report konečně našel svůj zvuk na pomezí zasněného shoegaze, lo-fi a noise popu

7. září 2017

Nac/Hut Report je polsko-italský projekt z Krakova, který tvoří dvojice hudebníků Brigitte a Lieseli. Na nezávislém varšavském labelu Crunchy Human Children vydali začátkem léta své v pořadí třetí album, nazvané Grey Zone Collapse Nostalgia.

Na téměř hodinové desce jsou všechny rytmické a perkusní nástroje nahrazené vrstvami šumu, které doprovází Brigittin zpěv a Lieseliho kytara. Říkají, že na začátku jejich písní stojí zajímavý zvuk a harmonie přichází až naposled.

Často se stává, že amatérská produkce některých lo-fi a bedroom popových projektů dodává výslednému zvuku jakési nechtěné kouzlo. Různé chyby, šumy a technické problémy paradoxně ještě umocňují výsledný efekt ve formě jakési magické zvukové patiny. Zvuk alba Grey Zone Collapse Nostalgia, ležící na pomezí zasněného shoegaze, lo-fi a noise popu, se však nedá označit za náhodný. Nac/Hut Report jako svou inspiraci citují Cabaret Voltaire, Einstürzende Neubauten a hlavně pionýry musique concrète, jako byli Pierre Schaeffer, Luc Ferrari nebo jejich polští souputníci Rudnik či Penderecki.

„Jejich způsob kompozice a jejich hudební filozofie jsou pro nás zásadní reference, které zcela změnily naše vnímání hudební produkce. Je to něco, co změnilo způsob, jak se může hudba dělat. Každé umění, které se zajímá o to, jak překonat formu, bylo v průběhu let významné pro naši uměleckou vizi a pro pochopení, že je možné zcela změnit jakákoli pravidla,“ dodávají členové dua.

Lieseli i Brigitte mají na experimentální charakter Grey Zone Collapse Nostalgia téměř protikladné názory. Zároveň však oba tvrdí, že na svém třetím albu našel projekt Nac/Hut Report definitivně svůj zvuk. Desku a její v šumech a glitchích utopené kytary a vokály si můžete poslechnout na bandcampu labelu Crunchy Human Children.

EN

Nac/hut Report is a Polish-Italian project based in Krakow, composed of the musician duo Brigitte and Lieseli. Their third record called Grey Zone Collapse Nostalgia was release at the beginning of the summer on the independent Warsaw label Crunchy Human Children.

All rhytmical and percusive instruments on the almost one hour long record have been replaced by stabs of noise and glitches that are accompanied by Brigitte’s vocals and Lieseli’s guitar. According to the duo, their tracks stem from an interesting sound first, with harmonies and melodies being added only at the end.

It is common for the sound of many lo-fi and bedroom pop projects to contain an unwanted spell, where various glitches, noises and errors only add to the sound in the form of a charming sound patina. But the sound of Grey Zone Collapse Nostalgia, somewhere between dreamy shoegaze, lo-fi and noise pop, is not random. Nac/hut Report mention names like Cabaret Voltaire, Einstürzende Neubauten and more importantly avantgarde pioneers like Pierre Schaeffer, Luc Ferrari and their Polish counterparts Rudnik and Penderecki as their inspirations.

Their way of composing, and their philosophy of music is a thing that changed our perception of working on music completely. It was something that changed the way how music can be done. Any kind of art that actually deals with overcoming the form was during the years very important for our vision of art and how you can change the rules completely.

Lieseli and Brigitte’s opinion’s about the experimental nature of their record differ, but both feel their third album marks a point where Nac/hut Report reached the sound they were striving for. You can listen to its guitars and vocals droned in glitches and noise on the bandcamp of the Warsaw-based Crunchy Human Children.

autor: Peter Gonda
Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

jak_klara_obratila_na web.jpg

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

Koupit

Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.