Propouštění v herním průmyslu je trend i honba za růstem, říká herní designérka Eva Grillová

1. březen 2024

Ačkoliv herní průmysl rok od roku roste, v posledních měsících prakticky neuběhl týden, kdy některé z prominentních studií či vydavatelství neoznámilo, že se chystá snižovat stavy, ruší rozpracovaný projekt či že rovnou zavírá. Jarda, Lukáš a Šárka si o nepříjemném trendu a jeho důvodech popovídali s herní vývojářkou Evou Grillovou.

Důvodů, proč herní firmy momentálně procházejí zeštíhlováním, je podle Evy mnoho. Jedním z nich je kupříkladu snaha vypadat dobře v excelových tabulkách a dostat firmu do černých čísel snížením nákladů, zatímco se snaží o investici, případně o akvizici jinou společností. S akvizicemi se pojí další výrazná motivace k propouštění –⁠⁠⁠⁠ když vydavatelství spolkne existující studio, restrukturalizace se kvůli množství zdvojených pozic nabízí takřka automaticky. Dalším důvodem může být také přílišný optimismus během pandemie, kdy herní průmysl skokově rostl a firmy ve velkém nabíraly, aby posléze zjistily, že měly velké oči, případně si uvědomily, že přecenily potenciál vyvíjených projektů.

Propouštění ale v současné době postihuje i studia, která v nedávné době nekoupil, ba dokonce mají na kontě nedávné tituly, které prodaly miliony kusů, jako v uplynulém týdnu kupříkladu Insomniac Games. Studio spadající pod Sony loni vydalo Marvel‘s Spider-Man 2, které překonalo milník 10 milionů prodaných kopií. Ani ziskovost ho ale před zeštíhlováním neuchránila. Podle Evy jde v takových případech spíše o trend, který předtím nastartovala jiná velká vydavatelství a o smutnou snahu nezaostat v očekávání recese za konkurencí.

Mají vyhazovy v herních firmách i světlé stránky? A blýská se v tomto ohledu na lepší časy? Poslechněte si celý díl Questu o vlně propouštění v herních studiích s Evou Grillovou.

Spustit audio

Související