Quest: Jak se v herní branži žije na volné noze a která hra letos byla nejlepší?

Ze hry God of War
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Ze hry God of War

I v dnešním Questu jsme si pro vás připravili rozhovor s hostem, kterým je tentokrát Pascal Luban, herní designér na volné noze. Popovídali jsme si o tom, jaká jsou úskalí herního vývoje, když nepříslušíte k žádnému konkrétnímu studiu, a v čem je to naopak výhoda. Taky probereme vyhlášení letošních „herních Oskarů“ The Game Awards a zrecenzujeme pokračování zabijácké série Hitman 2.

Pascal Luban stojí mimo jiné za multiplayerovými módy pro Splinter Cell: Pandora Tomorrow a Chaos Theory, ale za svou 23letou kariéru designéra na volné noze toho stihl mnohem víc. Působil třeba jako hlavní designér hororové střílečky Alone in the Dark: The New Nightmare či jako výtvarný ředitel filmové adaptace Wanted: Weapons of Fate. Na freelancerství si pochvaluje především svobodu, protože se dostane k různým projektům, aniž by byl vázán jednou konkrétní firmou. V rozhovoru se dozvíte třeba to, jak málo vytvořeného herního obsahu se dostane do finálního produktu a proč tomu tak je i jak kreativní svobodu omezuje fakt, že jde o licenci hollywoodského filmu.

I zabiják Agent 47 má svůj vlastní film, který nicméně vznikl na základě hry. Hitman 2 je pokračováním jedničky z roku 2016, nejde ovšem o druhý díl v sérii jako takové. Nájemný zabiják své cíle tiše likviduje už víc než 18 let. Oproti předchozímu pokračování nevychází po jednotlivých epizodách a došlo i na přepracování těch původních s vylepšenými mechanikami a grafikou z nového dílu. Hitman se nyní může například ukrývat v křoví a snáze splynout s prostředím, od minula se taky naučil nějaké akrobatické kousky. „Je to podle mě lepší označení pro Hitmana 2, spíš je to takový Hitman: Sezona 2,“ krčí rameny Jarda, protože celkových změn v hratelnosti najdou hráči opravdu minimum. Osvědčené postupy zůstávají, jen je můžete aplikovat v nových, stále krásných a detailních lokacích.

Na vyhlášení letošních The Game Awards nicméně Hitman 2 žádné sošky neposbíral. „Herní Oskaři“ se v Los Angeles vyhlašovali letos popáté, historie herních cen ale sahá až do roku 2003, odkdy se předávaly ceny Video Game Awards pod americkou televizí Spike. Kromě ocenění jde o příležitost k propagaci herních společností, především formou oznámení nových her. Sošku za hru roku si letos odnesl God of War, z nových oznámení nás zaujalo třeba sci-fi RPG The Outer Worlds od tvůrců Fallout: New Vegas nebo útěk z pekla Hades z dílny Supergiant Games. Kdo si odnesl nejvíc sošek a na co z plejády oznámených titulů se nejvíc těšíme, to se dozvíte v čerstvém Questu.

Jak se balancují multiplayerové mapy, aby byly pro všechny strany férové? Jakým způsobem Jarda zabil Seana Beana? Kolik sošek si z The Game Awards odnesl favorit Red Dead Redemption 2? Poslouchejte Quest a dozvíte se víc!