Quest loví a sbírá ve Washingtonu v The Division 2

Ze hry Tragédie Ruprechta Falckého
Ze hry Tragédie Ruprechta Falckého

V dnešním Questu přivítáme ve studiu autora hry Tragédie Ruprechta Falckého, který si říká Spytihněv a ve své dvojrozměrné střílečce vás nechá okupované území ostřelovat z horkovzdušného balónu. Černobílou akci inspirovanou filmy Karla Zemana a romány Julese Verna doplníme recenzí kooperativního dobrodružství The Division 2 a pozvánkou na živé, autorské hraní.

Horkovzdušný balón z Tragédie Ruprechta Falckého ale není jen tak obyčejný balón. Dokáže se potápět pod vodou nebo se vznést až do vesmíru. Spytihněv původně plánoval svou hru stylizovat jako vesmírnou střílečku, nápad se mu ale zdál příliš generický, proto děj nakonec umístil do 17. století a konkrétních historických reálií. Také se snažil dát dohromady větší tvůrčí tým, nakonec si ale uvědomil, že ho samostatná práce baví nejvíc. Přiznává ale, že se mu moc nedaří v oblasti marketingu, hráči tak hru objevují velmi pomalu, i když od vydání uběhly už skoro dva roky. Jeho příští hra by se měla odehrávat v socialistickém Československu, půjde prý o střílečku z pohledu první osoby, propagace je přitom jednou z věcí, na kterou se chce tentokrát zaměřit.

V druhé části pořadu jsme se věnovali recenzi The Division 2, další hře ze žánru looter shooter, neboli žánru, kde se hodně střílí a následně se z padlých nepřátel sbírá vybavení. Druhý díl se ze zimního New Yorku přesouvá do prosluněného Washingtonu, grafika a zasazení ale ani náhodou nejsou ty hlavní důvody, proč shoot’n’loot hry hrát. Právě ta primární složka střelby a sbírání je i tak v The Division 2 velmi zábavná a dokáže vás zaháknout a odměňovat přesně v těch chvílích, abyste s ní chtěli trávit víc a víc času. Pokračování začíná v tom ideálním stavu, kdy jeho předchůdce končil, takže se zdá, že v postapokalyptickém Washingtonu budete trávit v strhujících momentech následující měsíce, dost možná i roky. Přestože je původním zaměřením kooperativní, zabaví na dlouhé hodiny klidně i sólisty.

Co by Spytihněv při vývoji hry dnes udělal jinak? Co jsou to dark zóny a měli byste se jim vyhýbat? Poslouchejte Quest a dozvíte se víc nejen o vývoji a hraní her.