Quest: Nejočekávanější hry roku 2019

Metro: Exodus
Metro: Exodus

Přelom roku je ideální příležitost k bilancování, ať už období uplynulého, nebo toho budoucího. V nejnovějším Questu se díváme především dopředu a i vám předáme několik tipů, na co se v roce 2019 těšit, ale na nějaké to ohlédnutí si čas taky najdeme. Zrecenzujeme si totiž rytmickou taneční pecku Beat Saber, vytvořenou exkluzivně pro virtuální realitu.

Hned zkraje roku se můžete pustit do jedné hezké, české hry. Feudal Alloy je ručně kreslená hříčka ze středověku, s robotem ovládaným rybkou v hlavní roli jménem Attu, na které pracuje dvoučlenné znojemské studio Attu Games. Attu se chce pomstít dalším robotům za vyrabování své vesnice a společnost mu u toho můžete dělat už od 17. ledna.

Letos vyjde kupříkladu také pokračování série Metro na motivy knih ruského spisovatele Dmitrije Gluchovského. Metro Exodus se navzdory svému názvu vydá na povrch a místo stísněných tunelů se bude tentokrát odehrávat v otevřeném světě v průběhu čtveřice ročních období. I tak se od něj ovšem dá očekávat zběsilá akční podívaná, ale i prvky plížení a boje o přežití v severské divočině.

S největší pravděpodobností se letos dočkáte i výtvoru osamostatněného studia japonského vizionáře Hidea Kodžimy. Death Stranding patří k nejzáhadnějším herním projektům současnosti, protože i přes velké množství trailerů jen málokdo tuší, o co půjde z hlediska hratelnosti. Jistotou je jen plejáda hollywoodských herců v čele s Normanem Reedusem a pořádně ponurá atmosféra dystopické budoucnosti.

Quest: Jak se tvoří hudba pro taneční hru ve virtuální realitě?

Jaroslav Beck ve studiu

I mezi svátky si do Questu zveme zajímavé hosty, tentokrát do našeho studia zavítal Jaroslav Beck, skladatel hudby nejen pro rytmickou taneční hru Beat Saber. Zeptali jsme se ho třeba na to, jak se z obyčejného kluka z Česka vypracoval v celosvětovou špičku, jejíž skladby se objevují v trailerech největších herních značek. A kromě rozhovoru si zrecenzujeme také pokračování simulátoru chaosu Just Cause 4.

V jednom z minulých dílů Questu jste mohli slyšet rozhovor s Jaroslavem Beckem, šéfem studia Beat Games, které stojí za rytmickým titulem Beat Saber pro virtuální realitu. Ten nedávno vyšel i na PlayStation 4 a Šárka s Jardou se shodují, že jde přesně o tu hru, jež by mohla samotné VR headsety prodat velké skupině hráčů. Do rytmu hudby na vás nalétávají kostky, které musíte ve správný moment rozseknout světelným mečem. „Ten koncept je hrozně jednoduchý, a tím je vlastně geniální,“ soudí Šárka. Jarda dodává, že je Beat Saber zároveň maximálně návykový. Přestože se seká do hudby, která nemusí být vaším šálkem kávy, jde o hodně pohlcující záležitost a zvládne přilákat i publikum, co hry jinak moc nehraje.

Vyjdou naše nejočekávanější hry letos, nebo až příští rok? Překoná Feudal Alloy znojemské okurky v otázce mezinárodního věhlasu? Jaká je ideální rozcvička pro majitele virtuální reality? Poslechněte si Quest a dozvíte se víc!