Shattered Space pro Starfield z něj pořád nedělá dobré sci-fi RPG. Dobývání vesmíru umí jiné hry líp
Loňské sci-fi RPG Starfield nedávno obdrželo příběhové rozšíření Shattered Space, které slibuje hororovější zážitek na jediné planetě obývané civilizací, která se straní všech ostatních. Jardovy dojmy se ale s oficiálním popiskem poněkud rozcházejí, a tak si s Lukášem a Šárkou posvítili na hry, které zvládají lépe jak vesmírnou odyseu, tak hororové zážitky v jinak nestrašidelných hrách.
Ačkoliv Starfieldu kvůli věhlasu studia Bethesda s datem vydání ustoupila všeobecně uznávaná nejlepší hra loňského roku Baldur’s Gate 3, obrovským očekáváním se mu nepodařilo tak úplně dostát. A ani rozšíření Shattered Space na tom nic nemění, ačkoliv se vývojáři tentokrát chlubí tím, že se hororový datadisk odehrává na jediné, ručně vytvořené planetě – oproti stovkám planet v základní hře, které z velké části vznikly s asistencí procedurálního generování obsahu. Jenže příběhová složka ve Starfieldu podle Jardy a Lukáše tvoří tu zdaleka nejméně zajímavou část a ve Shattered Space se narativ poněkud neúspěšně snaží hrát první housle, což se projevuje zejména spoustou donekonečna zahušťované vypravěčské omáčky.
A protože Starfield vesmírné dobyvatele a dobyvatelky příliš uspokojit nezvládl, pustil se Lukáš v uplynulých týdnech raději do No Man’s Sky – obdobně ambiciózní hry, která v roce 2016 nezvládla naplnit vytyčené cíle. Během osmi let se ale nakonec dočkala prakticky veškerého naslibovaného obsahu i spousty dalšího navíc a v herním průmyslu se stala jedním ze vzácných příběhů o vykoupení. Sci-fi RPG od Bethesdy ale podobný osud spíše nečeká.
Co nepravděpodobného má společného Starfield a Outer Wilds? Jak se Starfieldu daří budovat atmosféru vesmírného hororu? Poslechněte si celý díl Questu o Shattered Space a dalších sci-fi RPG.
Související
-
V rozlehlém vesmíru Starfieldu je radost bloumat. Nové sci-fi RPG se bude hrát ještě za deset let
Letošní herní rok je až nad očekávání bohatý a nemine měsíc, aby nevyšel co jeden, ale mnohdy i vícero titulů, které si alespoň na několik dní podmaní hráčský diskurz.
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.