Striktně černá a zlaté zuby: Léna Brauner věří, že jí v kariéře pomohla „divnomóda“
„Nejdřív jsem pro lidi byla ta holka s liščím ocasem. Pak se mi to podařilo posunout dál a začalo to být ‚ta holka s ocasem, co maluje‘ a moje obrazy se začaly prodávat.“ Léna Brauner je přesvědčená, že rozjezd její kariéry byl postavený na extravagantním stylu oblékání. Poslechněte si, jak funguje striktně černo-bílý šatník jedné z nejsledovanějších a komerčně nejúspěšnějších výtvarnic mladé generace.
Léna sestavuje romantické obrazy z kávového lógru, vlasů nebo skořápek od vajec. Originální je i její šatník, ve kterém je jen černé a bílé oblečení. Proč se drží jen dvou barev a podle jakých pravidel s nimi nakládá? Poslechněte si, co pro Lénu oblečení a móda znamená, do čeho nejvíc investuje a co obdivuje na oblékání své sedmileté dcery.
„Výhradně černou nosím tak deset, možná dvanáct let. Beru si ji ale výhradně na ven, doma ráda oblékám bílou,“ říká Léna a otevírá velkou starou skříň ve stylu art deco. Za dveřmi vykládanými perletí a zdobnými ornamenty jsou police plné pečlivě vyskládaných černých komínků. V podcastu Šatníky se dozvíte, jak Léna Brauner k černo-bílému stylu došla a jak se oblékala dřív.
Poslechněte si, jaké jsou výhody černého šatníku a v jakém oblečení se výtvarnice Léna Brauner cítí nejlépe.
Nejposlouchanější
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.