Tušila jsem, že se to může stát a děsilo mě to, říká mladá baletka o sebevraždě partnera
Dlouhodobé odloučení od rodiny, komplexy spojené s výškou, depresivní propady, návykové látky a vážné zranění, které mohlo ukončit jeho kariéru – to jsou některé z příčin, pro které se mohl mladý tanečník rozhodnout ukončit svůj život. Jeho partnerka ho našla mrtvého jen pár hodin po premiéře.
Baletní prostředí je často popisováno jako tvrdé, není v něm nouze o tlak po stránce fyzické, ale i psychické. „I když se v něčem zlepšíte, nikdy to není dost,“ popisuje tanečnice a baletka Karolína Křížová. „Člověk se neustále srovnává s ostatními, není tam den, kdy by neřešil, jestli se večer má nebo nemá najíst,“ říká s tím, že poruchy příjmu potravy nejsou v tomto světě ničím neobvyklým a řada tanečníků si prochází také různými depresivními propady. S depresemi se potýkal zřejmě i Emanuel.
Svého životního i tanečního partnera našla Karolína mrtvého pár hodin po premiéře. „Tušila jsem, že se to může stát a děsilo mě to,“ vzpomíná s odstupem dvou let od události. Donutit partnera vyhledat pomoc se jí ale nepodařilo. Ten večer spolu už netančili, do divadla se ale po čase opět vrátila.
Jak vypadalo Emanuelovo poslední taneční vystoupení? Jakou roli při zvládání smutku hraje taneční soubor? A může pověstný tlak baletního prostředí pomoci při zpracování traumatu? Poslechněte si Diagnózu F s baletkou Karolínou Křížovou o smrti jejího partnera Emanuela.
Související
-
Potřebovala jsem jí odpustit, říká Gábina o sestře, která spáchala sebevraždu
Jejich dětství provázely hádky rodičů a častá zklamání z toho, že otec pil. Gábina i její adoptovaná sestra se potýkaly s úzkostmi a depresemi.
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka