V mých hodinách je řev. Řvu já, řvou žáci a funguje to skvěle, říká Zlatý Ámos Tomáš Pírek

14. duben 2021

„Mám rád, když jsou moji žáci nedůvěřiví, pořád se ptají a zpochybňují to, co jim říkám. Mám rád, když se dostaneme až tam, kdy neznám odpověď a pak ji společně hledáme,“ říká čerstvý vítěz ankety o nejoblíbenějšího českého učitele.

Tomáš Pírek učí na pražské Základní škole U Krčského lesa češtinu, dějepis a občanskou výchovu. Zároveň je třídním 8. B. Právě s podporou jejích žáků do ankety vstupoval. „Samozřejmě mi chybí osobní kontakt. Ale vždycky před začátkem se s žáky nahecujeme, řekneme si, že si to dneska užijeme a že to prostě dáme,“ říká o on-line výuce. S rodiči si prý často volá a píše. „Dodáváme si navzájem odvahu. Když chtějí znát můj názor, jsem tu vždycky pro ně,“ dodává.

Čtěte také

„Moje třída měla problémovou pověst, a když jsem se s nimi setkal první den, trochu jsem pochyboval, jestli to zvládnu. Ale hned druhý den jsem poznal, že ano,“ popisuje mladý učitel úskalí toho, jak pro literaturu nebo dějepis nadchnout dvě desítky čtrnáctiletých žáků. „Ještě se mi je nepodařilo přesvědčit všechny, že čeština je super věc, ale důležitější je chemie, kterou mezi sebou máme. A ta funguje skvěle.“

O on-line výuce říká, že mu zúžila možnosti, jak zajímavě učit: „Všechno ale jde. Možná ne v takové míře a v takové kvalitě, ale dá se to zvládnout,“ uvažuje Pírek a dodává: „Děti je potřeba připravovat do budoucna, do života. Jenže my teď moc nevíme, co od budoucnosti můžeme čekat.“

Poslechněte si celý rozhovor s čerstvým Zlatý Ámosem Tomášem Pírkem.

Spustit audio

Související

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.

Václav Žmolík, moderátor

tajuplny_ostrov.jpg

Tajuplný ostrov

Koupit

Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.