Viktor Tauš o Modrých stínech: Vztah člověka a architektury ilustruje stav společnosti

03588244.png

V současnosti do kin přichází film Rudý Kapitán a v televizi už třetím týdnem běží minisérie Modré stíny. Pro obě díla platí, že se jedná o velmi atmosférické počiny, za kterými navíc stojí velkou měrou Viktor Tauš. Ten zavítal za námi do Radia Wave.

Máloco dokázalo v poslední době na české televizní scéně spustit tak bouřlivou diskuzi jako pokračování televizního cyklu České televize Detektivové od Nejsvětější Trojice. Scénáře Petra Jarchovského se tentokrát pro změnu zhostil Viktor Tauš a společně s kameramanem Martinem Doubou vytvořili nevídaně kreativní a zábavný počin. Diváky překvapil zejména zajímavým vizuálním pojetím, které hravě rámuje postavy v nečekaných kompozicích, kterým velí především prostor.

Nadšené recenze kritiků i dalších filmařů se však mlátí s diváckou odezvou, která je přinejmenším rozporuplná. „Všechno, co je nějakým způsobem výrazný, vzbudí silnější reakce než věci nevýrazný,“ říká Tauš. Dost možná za stížnosti některých diváků může, i podle Tauše nešťastná, technická chyba během přenosu prvního dílu na obrazovkách, která způsobila, že hercům nebylo mnohdy plně rozumět. To se prý už u dalších dílů nestane, ujišťuje režisér. Kromě televizní minisérie Modré stíny jsme se ale bavili i o novém snímku Rudý kapitán, jehož je Tauš producentem, neboli jak sám říká „porodní bábou filmu“.

Diváky zavede do atmosféry končícího Československa roku 1992. Detektiv Krauz z oddělení vražd se dostává k případu umučeného kostelníka a snaží se odhalit propojení církve a StB. Klíčové informace však zná jen muž, kterému se říká Rudý kapitán.