Virtuální světy Jamese Colea, epizoda 5: Můj nejoblíbenější herní žánr – RPG

Virtuální světy Jamese Colea IV
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Virtuální světy Jamese Colea IV

RPG jsou bezesporu mým oblíbeným herním žánrem her. Mám rád nepopiratelné klasiky jako Witcher III, Might and Magic, Fallout nebo Baldur’s Gate, popřípadě Diablo nebo poslední Assasin’s Creed.

Je to jediný žánr, který mi umožňuje bezezbytku realizovat mou elementární potřebu sebezdokonalování, rozvíjení vlastních dovedností a obecně radost ze získávání zkušeností, které běžný svět obvykle nenabízí. Na rozdíl od života, kde je takovéto obstarávání nutně spojeno s dlouhodobým a ne vždy komfortním procesem či odpovídajícím způsobem uspokojivým výsledkem, RPG nám dává možnost otevírat potenciál avatarů v nekonečném množství variací a dovednostních „stromech“.

Vlastně si myslím, že právě tento prvek je jedním ze základních atributu virtuálních herních světů a také jedním z vysvětlení, proč jsou hry natolik důležitou součástí dnešní kultury. Nakonec nějaké RPG prvky dnes pronikají do her i celých franšíz, u kterých bychom to nikdy neočekávali (Far Cry, AC).

Zásadní výhodou je nakonec i to, že veškeré dostupné zkušenosti hráč získává zpravidla v pohodlí vlastního domova, bez přítomnosti dalších lidí. Navíc se může postava chovat libovolně zhůvěřile a žít tak sny nejednoho hráče. Jak skvělé by přeci bylo, kdyby se nám nad hlavou po každé bitce v hospodě nebo po kvalitním rande objevil počet nabytého XP?

Poslechněte si nový díl Virtuálních světů a podívejte se s Jamesem Colem na to, proč je RPG skvělá zábava.