Z boha války otcem puberťáka. God of War Ragnarök je opět nabitý severskou mytologií, emocemi i akcí

11. listopad 2022

Když se po letité pauze v roce 2018 vrátila série God of War, stala se okamžitým příkladem toho, jak lze obnovit zašlý lesk herních značek. Čerstvý God of War Ragnarök už sice podobnou revoluci neslibuje, ale pokračuje v nastaveném trendu, což minimálně fanouškům a fanynkám předchozího dílu k dosažení pomyslné laťky nejspíš bude stačit.

Kratos dospěl, zmoudřel a dočkal se životního parťáka v podobě synka Atrea se vším, co k rodičovství patří. Ragnarök na God of War z roku 2018 bezprostředně navazuje - sice s časovým odstupem zhruba tří let, příběhově se ale s žádným vysvětlováním a představováním známých postav nijak neobtěžuje. Přímo v herním menu najdete shrnutí předchozích událostí, které v tomto ohledu dobře poslouží jak nově příchozím, tak i hráčům a hráčkám prvního dílu severské ságy pro osvěžení.

Z hlediska hratelnosti vše zůstává víceméně při starém - soubojový systém, koncept lokací, kde se lineární pasáže střídají s otevřenějším světem, či důraz na průzkum občas ozvláštněný nějakou hádankou. A samozřejmě epický příběh s fenomenální výpravou, který kreativně přetváří severský mýtus, aniž by ho zvlášť prznila, jak je zvykem třeba u Marvelu.

Největší výtka se tak dá směřovat maximálně k nižší originalitě herní náplně, syndrom pokračování, který nabízí „více téhož“, ale v tomto případě není nutně ke škodě, protože si po celých padesát hodin udržuje vysoké produkční i umělecké kvality. Grafika, animace i dabing jsou na špičkové úrovni, souboje představují adekvátní výzvu díky vybalancovaným stupňům obtížnosti, chytrý design lokací vzbuzuje průzkumnické pudy a díky detailním nastavením přístupnosti se do hry mohou pustit i hráči a hráčky s různými omezeními.

Jak nesnesitelný je pubertální Atreus? Proč má Kratos u pasu mluvící hlavu? A kdo tuhle horu svalů naposledy pořádně naštval? Poslechněte si celý díl Questu o God of War Ragnarök.

Spustit audio