Závodění ve Forza Horizon 5 neumí překvapit. Naráží herní žánr na své limity?

19. listopad 2021
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Ze hry Forza Horizon 5

Jarda, Šárka a Lukáš se tentokrát ve studiu sešli, aby probrali hned dva aktuální kousky otřásající herním světem. Zatímco Forza Horizon 5 se těší spíš pozitivnímu přijetí, protože jde o přístupné závody pro každého, remaster tří oblíbených dílů legendární a kontroverzní série Grand Theft Auto budí emoce z úplně jiných důvodů než díky svým kvalitám.

Ani ohledně Forzy Horizon 5 se ale trojice moderátorů úplně neshodne. Zatímco Šárku drandění po Mexiku baví díky plejádě různorodých aktivit, Jarda si vysnil příběhovou kampaň, která ho v postupu hrou bude motivovat tím, že mu bude přihrávat stále rychlejší vozy.

Arkádovou sérii Horizon, tedy méně realistickou odnož simulační Forzy Motorsport, pak považuje už za poněkud vyčpělou. A to navzdory střídání prostředí i množství obsahu, který nový díl nabízí, přičemž cílí spíš na příležitostné závodníky a závodnice, kteří si chtějí zajezdit jen občas, nikoliv mnoho hodin v kuse.

I tak ale Jarda Forze Horizon 5 neupírá produkční hodnoty, které na ní rozhodně jsou vidět. Kde se naopak hodně šetřilo, je remasterovaná GTA: The Trilogy. Dle marketingových materiálů údajně graficky vylepšené díly GTA 3, Vice City a San Andreas vypadají v mnohém hůře než jejich původní verze, trápí je hromada technických problémů a absentují i některé populární písničky z vynikajících soundtracků virtuálních rádiových stanic.

Vidina lehkého výdělku dříve opěvovanému studiu zřejmě stála za notně pošramocenou pověst, hráčská obec už má ale nesplněných slibů a lživého marketingu tak akorát dost.

Může se závodní žánr ještě dočkat nějaké revoluce? Proč je z GTA: The Trilogy nejlepší generátor memů pro letošní podzim? Poslechněte si celý díl Questu

Spustit audio