Abstinence mi přinesla klid a nadhled, říká v rozhovoru Chelsea Wolfe. Na nové desce se vyklubala z magického vejce

3. červenec 2024

Americká hudebnice Chelsea Wolfe měla vždy blízko k dramatu – emočně silné byly už její rané folkové desky, pozdější koketérie s metalovou estetikou tuhle tendenci jen podtrhly. Aktuální deska She Reaches Out To She Reaches Out To She jde nejen díky výraznému podílu elektroniky ještě o kus dál.

Wolfe se nikdy nezdráhala mluvit o osobních věcech – její desky o nich ostatně pojednávají. A tak ani teď nemá problém rozebírat své rozhodnutí abstinovat od alkoholu, kterého se drží už od roku 2021, a jež do značné míry formovalo i aktuální hudbu. „Hodně lidí má pocit, že ve čtyřiceti je po všem. A já mám pocit, že jsem na začátku,“ říká v exkluzivním rozhovoru pro Modeláře. 

„Dříve jsem na sebe byla hodně přísná, perfekcionistka. A protože jsem hodně pila, tak jsem vše viděla vyostřeněji,“ říká s tím, že jí abstinence přinesla krom jiného klid a nadhled, díky nimž nevnímá případné chyby tak negativně. To se ostatně potvrdilo, když na pražském koncertě začínala jednu skladbu natřikrát, a vystoupení to jen dodalo autentický dotek.

„Jednou z klíčových vizuálních referencí nové desky bylo animé z roku 1985 Angel’s Egg – film s takovým postapokalyptickým nádechem, v němž hrdinka ochraňuje jakési záhadné vejce,“ vysvětluje Wolfe s odkazem na svou zálibu v moodboardech. Která další díla ovlivnila estetiku nové desky? A jak ji její autorka vnímá pár měsíců po vydání?

Myslí si, že její kariéru zbrzdila nemožnost zařadit tvorbu Chelsea Wolfe do jedné škatulky? Dokáže se stále napojit i na své nejstarší písně? Poslouchejte rozhovor s americkou hudebnicí, která před pár dny vyprodala pražský klub MeetFactory.

Spustit audio

    Mohlo by vás zajímat

    Nejposlouchanější

    Více z pořadu

    Mohlo by vás zajímat

    E-shop Českého rozhlasu

    Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí

    Karin Lednická, spisovatelka

    kostel_2100x1400.jpg

    Šikmý kostel 3

    Koupit

    Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.