Bohové nemusí být šílení, ale pomáhá jim to. Mytologický Hades je žhavým kandidátem na hru roku 2020

16. říjen 2020
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Ze hry Hades

Ne každé studio musí chrlit svou tvorbu jako na běžícím páse, aby si získalo pozornost hráčského publika. Studio Supergiant Games má za 11 let své existence na kontě teprve čtyři hry, všechny ovšem stojí za pozornost. Nejvíc momentálně samozřejmě Hades, který se nedávno vyloupnul z předběžného přístupu a osazenstvo Questu patřičně zaujal nejen svým božským zasazením do řeckého podsvětí.

Jarda, Šárka a Lukáš se ale ještě před samotnou recenzí čerstvého přírůstku do rodiny Supergiant Games rozpovídali o svých předchozích oblíbencích nezávislého sanfranciského týmu. Studio postupně rozvíjí svůj specifický a velmi rozpoznatelný rukopis, od kterého se žánrově odchýlilo snad jen v Pyre (2017). Výtvarný styl, který kombinuje pohádkovou stylizaci s temnějším komiksem, tak většinou hostí akční RPG, doplněná o zvukově vydatný soundtrack. Chybět nesmí ani všudypřítomný vypravěč, neúnavně komentující dění na obrazovce a emotivní příběh.

To všechno patří k DNA Supergiantů a dá se říct, že co se jim povedlo natrénovat v trojici předchozích her, v Hades šperkují a snoubí v dokonalosti. Brilantní soubojový systém, který je variabilní a nabízí miliony kombinací, skvěle napsané a namluvené postavy založené na řeckých bájích a pověstech i systém progrese, který vás nenechá hru snadno odložit, ale bude vás nutit pokračovat dál a dál. Alespoň dokud na druhém břehu řeky Styx nevyřídíte všechny náležitosti pro jednu poněkud dysfunkční božskou rodinu.

Proč je Pyre a jeho fantasy basket černou ovcí tvorby Supergiant Games? Proč Lukáš strávil s Bastion úctyhodné množství času? Má Hades co nabídnout fanouškům Call of Duty? Poslechněte si Quest o tom, proč byste aktuální karanténu měli trávit právě s pánem podsvětí.

Spustit audio