Mrzelo mě, jak málo se Slovensko objevuje ve hrách, tak jsem vytvořil vlastní, říká autor RPG Felvidek

28. červen 2024

Jarda Möwald s Lukášem Grygarem tentokrát ve studiu přivítali autora hry Felvidek, Josefa Pavelku, a kapelníka skupiny Marcel Gidote's Holy Crab, Honzu Bukovjana, který pro středověké RPG zasazené na Slovensko v 15. století vytvářel soundtrack. Co Josefa a Honzu při tvorbě inspirovalo? Co vývoj naopak brzdilo?

Josef Pavelka začal Felvidek tvořit coby závěrečnou práci v rámci studia na plzeňské Fakultě designu a umění Ladislava Sutnara, dokončení mu ale místo jednoho semestru nakonec zabralo další tři roky. „Protože nejsem primárně herní vývojář, snažil jsem se zaměřit na svou nejsilnější stránku, což je samozřejmě ilustrace,“ vysvětluje Josef svéráznou stylizaci, která zaujme na první pohled. Jeho tvůrčí proces ovlivnili slovenští ilustrátoři jako Albín Brunovský nebo Teodor Schnitzer, z herních inspirací pak zmiňuje Masona Lindrotha a jeho sérii Hylics, se kterou má Felvidek společný přístup k postprodukci.

„Reprezentace slovenské kultury v různých médiích, natož ve hrách, je nízká. Musel jsem vytvořit něco, co sám chci ve hrách vidět,“ vypráví Josef, proč se rozhodl zasadit svou hru zrovna na Slovensko. Od dětství ho bavila rytířská tematika, a tak bylo 15. století takřka bezmyšlenkovitou volbou. Podobně jasnou vizi měl i o soundtracku, o kterého požádal Honzu Bukovjana z kapely Marcel Gidote's Holy Crab potom, co mu hrál na svatbě. A nechal mu volnou ruku.

Vývoj hry Josefovi komplikoval třeba vybraný engine, stejně jako během něj neměl čas a pomyšlení ani na marketing: „Kdybych do toho nevstupoval s takovou naivitou, tak bych takový projekt zřejmě ani nezkusil dokončit.“ Je s výsledkem nakonec spokojený a jak si Felvidek vede komerčně?

Kde leží Felvidek a proč má název hry v určitých končinách kontroverzní konotace? Jaké odkazy na moderní slovenskou popkulturu a memy do hry autoři schovali? Poslechněte si celý díl Questu o slovenském RPG Felvidek.

Spustit audio

Související