Bourání s Pavlem Karousem
Hostem 120. dílu Bourání bude sochař a vysokoškolský pedagog Pavel Karous.
Budeme si povídat o jeho vlastní práci, studiu, včetně toho doktorandského na VŠUP u Federica Díaze a pochopitelně o jeho projektu Vetřelci a volavky. Ten si klade za cíl zmapovat obrovské množství kvalitních soch ve veřejném prostoru, které byly realizovány na území Československa v letech 1968–91, tedy v době okupace ruskými vojsky. V porevolučních letech byly tyto sochy masivně odstraňovány, likvidovány a mnohdy nahrazovány kvalitativně mnohem horšími intervencemi. Projekt Vetřelci a Volavky, Pavlova doktorská práce, se snaží o vytvoření databáze, která může tento stav změnit. Přispět do ní může každý.
Odkazy:
www.pavelkarous.cz
www.vetrelciavolavky.cz
Pavel Karous (1979)
Studia a stáže
2010–2012 Vysoká škola uměleckoprůmyslová, Praha, Doktorantské studium, Supermedia, prof. Federico Díaz
2004 Akademie výtvarných umění, Praha, Atelier Monumentální tvorby, prof. Aleš Veselý
2002–2003 University of Plymouth, Exeter, Velká Británie, Atelier Sochy, prof. Andy Clussan
1999–2005 Vysoká škola uměleckoprůmyslová, Praha, Atelier Prostorové tvorby prof. Marian Karel
1998–1999 Universita J. E. Purkyně, Ústí nad Labem, FUD, Atelier Sklo, prof. Ilja Bílek
1994–1998 Střední uměleckoprůmyslová škola sklářská, Železný Brod, prof. Rony Plesl
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
![jak_klara_obratila_na web.jpg jak_klara_obratila_na web.jpg](https://wave.rozhlas.cz/sites/default/files/styles/cro_3x2_mobile/public/images/e267b388c06a96c1b90c7443afcd1a84.jpg?itok=NWANcVy-)
![](https://wave.rozhlas.cz/sites/default/files/styles/cro_1x1_mobile/public/images/94949a2cda8b0e5970dc036a8b74667d.jpg?itok=bfzCOlUT)
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.