Gamescom je oslavou her i nekonečnou frontou. Nejzajímavější atrakce schovává za zavřenými dveřmi
Šárka se vrátila z největší herní výstavy Gamescom 2023, která se každoročně koná v německém Kolíně nad Rýnem, kam láká statisíce zájemců o videohry, cosplay i herní průmysl jako takový. Hráči a hráčky si na ní letos mohli vyzkoušet nadcházející tituly jako Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, Stalker 2 nebo Black Myth: Wukong, ty nejzajímavější hry se ale schovávaly v zákulisí, nebo dokonce mimo prostory samotného výstaviště.
Letošní ročník Gamescomu, který kolínské výstaviště hostil mezi 23. až 27. srpnem, přilákal přes 320 tisíc návštěvníků. Pětidenní výstavu zahájil o den dřív veterán herních moderátorů, Geoff Keighley, se zahajovací show Opening Night Live. Během té se ukázaly zejména upoutávky na nadcházející podzimní tituly a minimálně Jardu absence překvapení zvládla téměř ukolébat ke spánku, až propásl méně nápadné nezávislé hry její druhé poloviny, v čele s komediální adventurou Thank Goodness You’re Here!
Šárka se nicméně vydala přímo do Kolína, ale přiznává, že by na Gamescom z pozice běžného návštěvníka bez novinářské vstupenky nejspíš nevyrazila. Bez smluvených schůzek v méně pompézních stáncích se totiž největší evropská herní akce snadno promění v únavný výlet, kde je potřeba vystát několikahodinovou frontu na 15minutové demo hry, která vychází klidně i za méně než dva měsíce.
Třeba survival horor Alan Wake 2 si nakonec nemohli zahrát ani novináři, místo toho ale měli možnost zhlédnout v kině 40 minut záběrů z hraní za zkoušeného spisovatele. S hratelnou ukázkou naopak vyrukovala třeba 2,5D skákačka Prince of Persia: The Lost Crown, která navzdory očekáváním dobře běží i na Switchi, nebo budovatelská strategie Cities: Skylines 2, jejíž pozvolná evoluce se ale jen špatně prezentuje ve vyhrazeném čase.
Gamescom svou opětovnou rekordní účastí hravě dokazuje, že herním výstavám navzdory všem překážkám ani zdaleka neodzvonilo, i když jsou jejich fyzické návštěvy poněkud náročné.
Jak snadné je v Kolíně narazit během Gamescomu na ikony herního vývoje? Převezme evropská výstava žezlo nejdůležitějšího herního svátku po zaniklé E3? Anebo ho už stihla převzít? Poslechněte si Quest o tom, jestli dnešní svět ještě potřebuje herní výstavy.
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
![jak_klara_obratila_na web.jpg jak_klara_obratila_na web.jpg](https://wave.rozhlas.cz/sites/default/files/styles/cro_3x2_mobile/public/images/e267b388c06a96c1b90c7443afcd1a84.jpg?itok=NWANcVy-)
![](https://wave.rozhlas.cz/sites/default/files/styles/cro_1x1_mobile/public/images/94949a2cda8b0e5970dc036a8b74667d.jpg?itok=bfzCOlUT)
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.