Je o hře roku rozhodnuto už v květnu? The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom nezklamala
Herní konzole od japonského Nintenda v tuzemsku kvůli železné oponě nemají dlouholetou tradici, stejně jako se k nám se zpožděním dostaly i jejich ikonické série. K těm mimo jiné patří i The Legend of Zelda, jejíž čerstvý přírůstek Tears of the Kingdom má rozhodně potenciál prolomit kletbu a přilákat třeba i skeptiky, pro které je Switch pořád jen dětskou hračkou.
Jarda s Lukášem přivítali ve studiu Davida Kubce alias Davea de Sade, který hrál prakticky všechny hry z 37leté historie série The Legend of Zelda. Ačkoliv čítá už téměř dvacet dílů a bezpočet odboček a spin-offů, v Česku se výraznějšího komerčního úspěchu dočkala teprve předposlední iterace z roku 2017, Breath of the Wild pro Nintendo Switch. Čerstvé Tears of the Kingdom jsou taktéž exkluzivitou pro konzoli, jejíž hardware se řadil mezi zastaralý už v době uvedení na trh. Podle Davida to ale kouzlu hry samotné nijak neškodí a v momentu, kdy tvůrci dokonale znají svá technická omezení, přestávají pro ně mantinely v podobě hardwarových limitů existovat.
Novou Zeldu označuje za umělecké dílo, které v současné videoherní tvorbě nemá žádnou konkurenci, protože se v hráčích a hráčkách snaží probudit dávno mrtvou touhu objevovat bez vedení za ruku a výrazných ukazatelů, kde se nachází odměna. Vývojáři podle něj chytře využívají triangulární design, kdy jsou z libovolného místa na mapě vždy vidět alespoň dva body, které vizuálně upoutají a vyzývají k průzkumu. Herní svět zároveň nutí své objevitele začít přemýšlet jinak o zaběhnutých zákonitostech, které fungují nad rámec obvyklých zvyklostí zbytku produkce.
Čím dokáže Zelda i po téměř 40 letech překvapit? Mohou být Tears of the Kingdom hrou desetiletí? Poslechněte si celý Quest o sérii The Legend of Zelda.
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka