Křesťanství automaticky neznamená homofobii, říká zakladatel projektu Víra v barvách duhy

16. říjen 2023

Projekt Víra v barvách duhy zprostředkovává pohled lidí v různých postaveních a funkcích napříč církvemi na LGBTQ+ témata. Zakladatelem projektu je teprve 20letý student Tobiáš Frýdl. Téma spojení víry a menšinové sexuální orientace ho dlouhodobě zajímá a zároveň se ho bytostně týká.

Tobiáš Frýdl, zakladatel projeku V barvách duhy (foto Jakub Zeman)

Tobiáš pochází z křesťanské rodiny – jeho tatínek je farář a maminka kazatelka. Nápad na projekt mu částečně vnukla právě jejich otevřenost. „Už dávno předtím, než jsem se před rodiči vyoutoval, si táta každý rok k nám do kostela zval pražský gay pěvecký sbor Doodles. A je zajímavé, že dodnes jde každoročně o nejnarvanější akci,” říká.

„Mrzí mě, že křesťané a křesťanky se často velice ostře vymezují proti lesbám, gayům, bi a trans lidem. Stejně tak mě mrzí, že mnozí si o křesťanství a jeho postojích ke queer tematice dělají představy jenom na základě extremistických a fundamentalistických vystoupení některých halasných jedinců,” píše student na webu projektu.

Čtěte také

Tobiáš si je vědom rizika, kterému své respondenstvo vystavuje. Z toho důvodu je aktivně zapojoval do všech kroků vývoje projektu. „Vážím si všech lidí, kteří tam vystoupili. Ale uvědomuju si, že každý, kdo byl z prostředí katolické církve, šel s kůží na trh o to víc,” dodává. 

Odsuzuje Bible homosexualitu? Proč je respondenstvo figurující v projektu pro manželství pro všechny? A plánuje Tobiáš v budoucnu projekt rozvíjet dál?  Poslechněte si nový díl podcastu Vlna!

autoři: Sarah Abulkasim , Hana Řičicová
Spustit audio

Související

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

jak_klara_obratila_na web.jpg

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

Koupit

Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.